Avatar billede jacand Nybegynder
14. april 2004 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stjernealias på en Exchange 2003

Hvordan laver man et stjernealias på en Exchange 2003, sådan at hvis en adresse ikke er oprettet som mailbox på serveren, bliver mailen sendt til f.eks. administrator@domain.dk?
Avatar billede mindless Nybegynder
14. april 2004 - 23:22 #1
Jeg ved godt du skriver exchange 2003, men på 5,5 er det under Connections - Internet Mail Service - Fanen: Internet Mail - Knappen: Notifications der kan man vælge hvilke slags "fejl beskeder" man vil have bla. ikke eksisterende kontoer.
Avatar billede skrog Nybegynder
15. april 2004 - 14:10 #2
Det gør den default, dvs at de bliver sendt til postmaster@<ditdomæne> som en ndr med mailen som vedhæftet fil. Så alt hvad du skal gøre er at tilføje email adressen postmaster@<ditdomæne> til en bruger eller evt oprette en postmaster bruger, hvilket jeg vil anbefale så ens egen postkasse ikke bliver oversvømmet :)
Avatar billede jacand Nybegynder
15. april 2004 - 19:11 #3
Det virker ikke på min :-)
Det eneste der sker er at afsenderen få en mail tilbage

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

Er der noget andet man skal sættet op?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 21:16 #4
Avatar billede jacand Nybegynder
15. april 2004 - 22:55 #5
tpo> jeg har lige sendt én mail til dig :-)
Avatar billede jacand Nybegynder
25. januar 2005 - 16:12 #6
tpo> kan du ikke lige smide et svar, så vi kan få lukket her.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 20:13 #7
Hvis min guide var med til at løse dit problem, må du gerne acceptere dette svar. Hvis ikke, så lav bare selv et svar.

:-)
Avatar billede jacand Nybegynder
25. januar 2005 - 21:08 #8
Det løste problemet :-)