Avatar billede remmer Nybegynder
09. februar 2001 - 14:30 Der er 2 kommentarer

galleri

Hejsa

Er der en der kan fortælle mig hvordan man laver et galleri lignende det på www.danmarkbynight.dk????

Mvh.
Casper Jeppesen
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. februar 2001 - 23:59 #1
Er det siden http://www.danmarkbynight.dk/lookarkiv.php3?uge=2000125 du mener?

Det laves med PHP, masser af PHP. Det der står efter ?-tegnet i adressen er parametre som PHP-programmet bruger til at slå op i en database og hente data til den side der så bliver vist.

For at gøre dem kunsten efter skal du have adgang til både php og database på den server hvor dine sider ligger. Det kan ikke gøres med javascript og html.

mvh JakobA
Avatar billede thegaydog Nybegynder
06. marts 2001 - 10:23 #2
du kan prøve det her:
<H1>
<applet code=\"fphover.class\" codebase=\"./\" width=\"603\" height=\"50\">
  <param name=\"hovercolor\" value=\"#0000FF\">
  <param name=\"textcolor\" value=\"#FFFFFF\">
  <param name=\"text\" value=\"Spørge Skema fra Gaveideer.com\">
  <param name=\"effect\" value=\"bevelIn\">
  <param name=\"color\" value=\"#000000\">
  <param name=\"bgcolor\" value=\"#000000\">
  <param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"http://www.gaveideer.com/questionaire\">
  <param name=\"hoverimage\" valuetype=\"ref\" value=\"getmore.jpg\"></applet></H1>