Avatar billede c960465 Nybegynder
14. april 2004 - 18:10 Der er 5 kommentarer

problemer med trådløst netværk

Hejsa.
Har en d-link DI-714P+ som router og en d-dink AP-900 som "modtager". Aner ikke hvordan jeg får det til at virke. Har dynamiske Ip-adresser. Vil meget gerne ha' en detaljeret beskrivelse af hvad jeg skal gøre. Er helt blank!
Avatar billede caspers Nybegynder
14. april 2004 - 19:47 #1
Det ser ikke ud til at AP-900 understøtter bridge mode sammen med DI-714P, men hvis du kan finde noget der heller accesspoint client på en af dem, så brug den til at koble op på den anden.
Husk samme ESSID og kanal og start uden kryptering, de starter sikkert med samme ip nummer så husk at skifte det på en af dem.
Avatar billede c960465 Nybegynder
14. april 2004 - 22:06 #2
Hvad er ESSID og hvordan indstiller jeg det. Skal de to "bokse" installeres på nogen måde?
Avatar billede kenp Novice
14. april 2004 - 22:15 #3
du skal ind i dit AP også sætte det til at køre som klient eller brige for at kunne få den til at snakke sammen med din router når der ikke er kabler imellem dem, og du har sluttet dem direkte til din computer.
Avatar billede c960465 Nybegynder
14. april 2004 - 22:16 #4
Ved det lyder dumt, men hvor går jeg ind i min AP?
Avatar billede kenp Novice
14. april 2004 - 22:21 #5
højst sandsynligt via denne adresse http://192.168.1.253 (ellers kig i din manual)