Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:21 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål angående ram....

Jeg er ude efter Micron, corsair eller mushkin sd-ram Pc133/pc150 ram med en cas-2 jeg kan kun finde en distributør af Micron men det er kun til store bestillinger... Da Apacer ikke komme over 140 Mhz FSB vel ???

MVH.
@@Einstein@@
Avatar billede trs Nybegynder
09. februar 2001 - 13:23 #1
Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:24 #2
Jeg har betalt via visa engang i USA, men deres politik er mere sikkerhed end kun mit VISA nr så de ville have mig til at sende en fax med bank adresse og konto nr. da de ikke stoler på nogen åbenbart...så jeg måtte pænt trække min bestilling fordi jeg aldrig i mit vil faxe konto nr o.s.v. til USA.....Så det stinker lidt syntes jeg...

Det var hos mushkin jeg ville/brugte mit visa...

@@Einstein@@
Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:25 #3
sorry det var en fejl jeg kom til at godkende svaret og kunne ikke slette det igen.....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:43 #4
Noname RAM PC133 klarer sjældent meget pres, hvorimod mærkevare som Apacer, MCT, Mushkin, Corsair, m.v. plejer at være stabile helt op til ~148MHz. Hvis du vil derover, er det pt. så vidt jeg ved kun Mushkin der kører HSDRAM PC150 og Apacer/Kingston med deres VCMRAM PC133, hvor sidstnævnte dog skal være understøttet af dit bundkort.. Finder lige linket til testen..

Xtom`
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:45 #5
PC133 SDRAM Round-up
http://www3.anandtech.com/showdoc.html?i=1213

Hm.. burde nok rette det til ~146MHz :)
Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:53 #6
Jeg har apacer lige nu pc133 de vil bare ikke over 142 Mhz det kan jo være scsi lydkort o.s.v. men det tror jeg nu ikke på, linket havde jeg komplet glemt jeg kender det godt men jeg mener ikke at apacer kører cas-2 på de moduler de sender her til endnu....vi får bare alt andet skrammel her hjemme...og apacer er heller ikke på hans list http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1213&p=7

@@Einstein@@
Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 13:57 #7
http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1213&p=10
dette er grunden til jeg vil have bedre ram... end apacer...

@@Einstein@@
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 14:09 #8
Hm.. ja ok.. men den der med skrammel holder ikke.. mine moduler har præsteret at ligge stabile ved op til ~162MHz..
Avatar billede einstein6 Nybegynder
09. februar 2001 - 14:12 #9
apacer ???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. februar 2001 - 14:13 #10
Jupz :P
Avatar billede tjmo Nybegynder
10. februar 2001 - 19:28 #11
hallo ik kan da ikke  køre ram op på 162mhz når der kun er asus der har lavet med ddr ram
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 20:24 #12
Kære Timo....
Jo man kan så, man skruer bare op for FSB på alle P3 og cele CPU´er, men der er ikke mange af den der kan klare over 150 Mhz Front-Side-Bus (FSB) men p3 500 og 500 Kan ofte, og alle EB version af P3. Og det er ikke asus der laver ddr-ram det er samsung, nec, apacer, crucial, micron o.s.v og det er heller ikke kun ASUS der har lavet et ddr bundkort...så fik vi vist det på plads...

@@Einstein@@
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 20:57 #13
Jeg har ikke P3..
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:03 #14
Hvad bruger du så 162 mhz bus til der er da ingen asus K7V133 i landet endnu...

hvad kører du 162 mhz FSB ikke nogen cele det er sikkert...

@@Einstein@@
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:08 #15
Tjek mit minisite.. CPU var en 900@1200 og med 384 VC133 og A7V med sølvkøler på chipsettet, men det solgte jeg .. Nu har jeg det der står..
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:12 #16
URL ???????????????????????

@@Einstein@@
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:13 #17
Avatar billede einstein6 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:15 #18
got it

@@Einstein@@
Avatar billede toast Nybegynder
10. februar 2001 - 21:21 #19
Einstein---> Jeg vil godt se dig presse en katmai baserede P3 op på 162 FSB, hehe.
Xtom---> www.tommi.dk ser god ud! glæder mig til og se den når den er færdig.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. februar 2001 - 21:23 #20
toast, takker =)
Avatar billede tjmo Nybegynder
11. februar 2001 - 13:46 #21
Kære einstein:
nævn nogle der laver ddr bunkort foruden asus.
og jeg ved godt at asus ikke laver ram. De laver grfik kort, bundkort og vist nok også cd drev. soltek kan nemlig ikke køre med det uden at fsb bliver meget høj og det kan det ikke klare til i længden. men det kan asus a7m266 fordi der kan nemlig kun komme ddr-ram i fordi jeg selv har et og der passer sd-ram altså ikke ned i.