Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:17 Der er 11 kommentarer

Windows 98 på domæne

Jeg har prøvet på at få min Windows 98 maskine på fælles domæne, men det vil ikke helt lykkes, for jeg kan ikke tilgå netværksressourcerne. Nogle gode fif, for jeg er efterhånden MEGET desperat!
Avatar billede brummelum Nybegynder
14. april 2004 - 13:21 #1
Hvilken type domæne kører du med ? AD, NT4 eller Mixed mode ?
Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:24 #2
AD
Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:25 #3
Jeg har installeret Dsclient.
Avatar billede brummelum Nybegynder
14. april 2004 - 13:26 #4
logger du på og kan derefter ikke tilgå ressourcer ? Eller kan du slet ikke logge på ?
Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:28 #5
Jeg kan godt logge på samt se at de øvrige computer i netværket, men jeg kan ikke tilgå dem.
Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:31 #6
I opstarten får jeg følgende fejlmeddelelse:
No domain server was available to validate your password. You may not be able to gain access to some network resources.
Avatar billede brummelum Nybegynder
14. april 2004 - 13:37 #7
98'eren kender ikke domænet - har den en (korrekt) WINS server i TCP/IP opsætningen ?
Det er på den måde klienten finder ud af hvem der er domain-controller ( forudsætning for at kunne logge ind )
Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 13:40 #8
jeg plejer ikke at skulle angive WINS server (har et par fungerende Win 98 klienter foruden en masse Win2000 klienter i netværket), så jeg har ingen ide om hvad der skal stå i WINS
Avatar billede brummelum Nybegynder
14. april 2004 - 13:41 #9
w2k kan sagtens leve uden WINS - prøv at sætte wins på den "dårlige" w98 til en DC. Bare for testens skyld :o)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. april 2004 - 14:18 #10
På klienten skal du dbklikke "klient til microsoft netværk" - så kommer der en menu frem med domæne - her skriver du domænenavnet (netbiosnavnet). Det samme gør du under workgroup. Og så skal du installere wins på serveren for at understøtte w98 klienter. Dernæst oprette computer og bruger account på serveren
Avatar billede zeron1111 Nybegynder
19. april 2004 - 20:14 #11
Prøv at give w98-klienten fast IP og netmaske 255.255.255.192. Prøv evt også at aktivere DNS (husk at skrive dit domænenavn).