Avatar billede met Nybegynder
14. april 2004 - 07:28 Der er 2 kommentarer

Windows 98 klienter til Exchange server 2003

Jeg har en pc med Win 98, som jeg gerne vil have til at modtage mails fra min exchange server. Jeg har tilføjet et domæne til den og oprettet en bruger svarende til brugeren oprettet på exchange serveren. Ligeledes har jeg installeret dsclient.exe, men får alligevel følgende fejlmeddelelse når jeg beder post i kontrol panelet om at kontrollere brugeren:

Microsoft Outlook kunne ikke logge på. Kontroller, at du er tilsluttet netværket og bruger den rigtige server og den rigtige postkasse. Netværksproblemer forhindrer tilslutning til Microsoft Exchange-serveren.

Netværksforbindelsen har jeg oprettet ved at tilføje domænet under klientprogram hvorefter jeg oprettede en bruger inde i kontrolpanelet. Er denne fremgangsmåde forkert?
Avatar billede Syska Mester
14. april 2004 - 15:49 #1
oprettede en lokal bruger???
Avatar billede maagen Nybegynder
15. april 2004 - 09:01 #2
Det er formentlig et navneopløsningsproblem.

Har du Wins på serveren og benytter din 98 den?

Bruger din 98 din egen DNS?

Prøv at skrive exchangeserverens FQN i stedet for bare netbios navnet. Altså feks. servername.domainname.local