Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 20:52 Der er 22 kommentarer

Oprettelse af en "hjemmeside" kun til filer, en slags database?

Jeg har nogle filer som jeg gerne vil gøre tilgængelige på nettet. Hvordan gør jeg det? Der er ikke tale om musik eller film eller noget andet ulovligt. Det skal være en slags database hvor folk kan downloade de enkelte filer og se dem.

Pete
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 20:58 #1
Her er et ret enkelt system, let at sætte op:
www.olate.com

Har selv prøvet det af, virker fortrinligt.
http://www.backside.dk/027/
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:10 #2
Var det noget i den stil du tænkte på?
Hvilket sprog foretrækker du? PHP, ASP, HTML eller hur?
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 21:17 #3
Jeg er ikke helt med på alle de der sprog hvad de står for. Kan du gi mig en lille guide til hvordan jeg stiller det op og hvad de betyder?
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:38 #4
Ok, så ved du måske heller ikke om du kan køre PHP på din hjemeside?
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 21:43 #5
Det skal ikke være en hjemmeside men en form for database ikke en hjememside. Det skal være ligesom en FTP
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:43 #6
Ok, men hvor vil du ha' filerne liggende?
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 21:45 #7
Tilgængelig på nettet.
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:49 #8
Ja, den havde jeg regnet ud.  ;)
Men skal de være tilgængelige fra din harddisk eller fra en server et sted?
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:51 #9
Har lige lavet et eksempel:
http://www.backside.dk/029

Alt jeg smider i den mappe på serveren(har her kaldt den 029) vil blive listet på den måde. Der skal ikke gøres andet end at ligge filerne i mappen.
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 21:55 #10
Hvordan laver jeg det ligesom det sidste exempel?
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 21:56 #11
Har du en hjemmeside?
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 21:58 #12
Nope, skal jeg lave en hjemmeside
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 22:01 #13
Ja, det er nødvendigt.
Ellers skal filerne hentes direkte fra din egen harddisk. Men den løsning vil jeg ikke anbefale.
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 22:03 #14
Hjemmeside er måske så meget sagt, men du skal ha' et webhotel et sted.
Om så du vil lave en hjemmeside er op til dig. Du skal bare ha' adgang til en server hvor du kan uploade filerne til. Med den sidste løsning jeg gav kræver det at der er PHP på serveren, men det står højt og tydeligt når man bestiller.
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
13. april 2004 - 22:06 #15
Kan man ikke finde et gratis webhotel? Webbyen?
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 22:08 #16
Tjo, ved ikke om webbyen kan gøre det. Kender ikke noget til de gratis webhoteller.
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 22:12 #17
www.1go.dk
Gratis, og med PHP
Avatar billede thedeathart Nybegynder
13. april 2004 - 23:00 #18
www.frac.dk 25 mb plads, også PHP, og meget hurtigere end 1.go

men på frac.dk må du ikke have .zip,.rar, osv..

Jeg har forstået at du vil have en side hvor folk kan download diverse filern.
eller upload..

1. Ikke særlig mange steder kan du selv lave php-upload, det er normalt forbudt..
men hoved reglen er at CHMOD'et dir'et til 777, eller kan du ikke skrive til det.. dvs lægge filer i det.

Men det skal jo nok ikke være database, det er alt for besvæligt at du skal til at lære det..

Jeg vil andbefale at du bare laver en html fil , med en masse links til dine filer, som du så selv uploader via. ftp
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 23:13 #19
thedeathart>> Hodl dig nu til det det hele drejer sig om.
Der er ikke tale om upload, og der er ingen grund til at lave en html med links når jeg nu har vist et eksempel hvor det ikke kræver kodning.
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2004 - 23:24 #20
..og så behøver du ikke nødvendigvis CHMOD'e til 777, alle skal jo ikke ha' fulde rettigheder, de skal bare kunne downloade filer.
Avatar billede backside Nybegynder
14. april 2004 - 16:53 #21
Hvad siger du, sker der noget?
Hvis du opretter en hjemmeside kan jeg gi' dig filen der lister indholdet af mappen.
Avatar billede backside Nybegynder
21. april 2004 - 16:38 #22
Er det lukketid?