Avatar billede simon-14 Nybegynder
13. april 2004 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit enter skal være lig med linjeskift

Hej, jeg har lige lavet et nyheds system, men der er noget der ik stemmer:

i min textarea , hvor jeg har skrevet min nyhed så flot, og med linjeskift og alt muligt..
viser den slet ik det samme, mine "enter" skal være lig med <br>
så jeg ikke skal skrive <br> hvergang der er linjeskift...

Hvordan gør jeg det..
Hvis du ikke forstår så se her..

hvis jeg skriver:
Hej
Med
Dig
Hvordan
Går
Det

bliver det til:
HejMedDigHvordanGårDet

kan du ik se den sletter mine linjeskift, det er lidt trals..
hjæælp
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. april 2004 - 19:43 #1
nl2br("en tekst\nmed mellemrum\n");
vil returnere
en tekst<br />med mellemrum<br />
Avatar billede simon-14 Nybegynder
13. april 2004 - 19:47 #2
Den forstod jeg ikke "dennismp"  kan du forklare det yderligere, vil gerne vide hvad du mener
Avatar billede fangel Nybegynder
13. april 2004 - 19:47 #3
*host* et spørgsmål der er blevet besvaret ca. 10.000 gange før, prøv næste gang at søg efter spørgsmål først... utroeligt mange gange er noget lignene blevet løst !!!

dennis -> faktisk returnere det "en tekst<br />\nmed mellemrum<br />\n", dvs at den ikke overskriver \n, men bare indsætter <br />...

Morten
Avatar billede simon-14 Nybegynder
13. april 2004 - 19:54 #4
jammen det er ikke mellemrum der er noget galt med, den skal lave linjeskift når jeg trykker enter.., det gør den os i min textarea, men den viser den ik sådan på min side, hvor teksten kommer til at stå
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. april 2004 - 19:55 #5
simon-14:

Jeg gætter på at du har en linje i stil med:
print $tekst;

istedet skriver du:
print nl2br($tekst);

Morten: Ah, har aldrig rigtig tjekket efter - men tak. Jeg undre mig stadig over, at jeg skrev "en tekst med mellemrum" istedet for linjeskift :-)
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. april 2004 - 19:57 #6
simon: det er bare mit eksempel der er dårligt. Der kommer ikke mellemrum, men linjeskift som du ønsker.
Avatar billede simon-14 Nybegynder
13. april 2004 - 20:33 #7
jeg fandt ud af det, da dennismp kom med det mest, ehm arhg nemme svar eller noget giver jeg ham point