Avatar billede kedelig Nybegynder
13. april 2004 - 16:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nero 6 kløjs i DVD-backup

Hej.
Har en NEC DVD-brænder, der fungerer fint i de fleste tilfælde. Men i to tilfælde kan jeg ikke brænde en stak data.
Den ene gang af en stor stak billeder i forskellige formater (jpg, bmp og tif) men ingen programfiler ell. lign.
Den anden gang ved forsøg på backup af et helt drev med windows (ikke aktivt systemdrev!) med programmer osv.
NERO går ned i samme sekund, som jeg starter selv brændingen.

Har prøvet:
-Flere forskellige mediefabrikater i både plus, minus og +RW.
-Nøjes med en del af filerne, så der er under 2 GB.
-Tjekket for overlange filnavne og for mange mappeniveauer.
-Kopieret til anden harddisk og forsøgt brænding derfra.
-Opgraderet NERO.
-NERO express.
-Ændre skrivehastighed.
- +/- multisession

DVD: NEC 2500A
NERO: 6.3.1.6
System: Win XP pro DK

Nogen, der har en rigtig god ide???
VH,
Don Kedelig
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
13. april 2004 - 16:44 #1
hmm har selv haft en Necx 1300A den røg retur til sidte samme problem ;-(
har i stedet for købt en Pionner 106 og den klare det
Liteon 8X den ny er også fin fin men Nec er der problemer med
Avatar billede henninga Novice
13. april 2004 - 23:17 #2
Har du opdateret firmware i din NEC?
Det kan du evt. hente her:
http://forum.firmware-flash.com/dl_firmware.php?category=4&manufactor=23
Avatar billede kedelig Nybegynder
14. april 2004 - 07:30 #3
For så vidt en god ide, men jeg holder lidt igen med at opdatere med firmware, der ikke er fra producenten men fra "The Dangerous Brothers"!! :-)indtil jeg er klar over, om brænderen overhovedet kommer til at virke tilfredsstillende - ellers får jeg vel vrøvl med at komme af med den igen.
:-( Hvis alt andet kikser, får den en opgradering.
Don K
Avatar billede henninga Novice
15. april 2004 - 09:19 #4
Ja OK - det forstår jeg godt.
Hvis du ikke kender den er NEC's side her:
http://www.necd.de/softwareoverview2.php/id/557

Har iøvrigt selv NEC nd1300 som kører absolut uden problemer.
HenningA
Avatar billede kedelig Nybegynder
15. april 2004 - 13:51 #5
Der kigger jeg lige. Den meget fornuftige forhandler var indstillet på at tage drevet tilbage, men han foreslog to muligheder: dels en konflikt med et kontrollerkort (prøver at flå det ud og nøjes med de fire IDE-kanaler mens jeg tester) PLUS en opgradering med seneste driver til MB. Sidste er nu OK, men det var måske en ide for andre i en tilsvarende situation.
:-)  Lars
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 17:08 #6
Jeg har også en Nec 1300A, og den kører også 100% problemfrit. Jeg har også opgraderet driveren, stadig uden problemer.

MEN:
Er du sikker på, at du har tilsluttet den som Primær Master eller Sekundær Master? De er nemlig afgørende for, om alting virker ordentligt.
Altså: Den SKAL køre som Master.
Og det SKAL forøvrigt alle andre brændere også, uanset om det er en CD-brænder og/eller en DVD-brænder.  :-)
Avatar billede henninga Novice
15. april 2004 - 19:54 #7
Naahhhh [extend] - det passer nu ikke.
Jeg kører min ND1300 som sekundær master og en CD-brænder som sekundær slave - og de virker begge.
Men hvis det kan hjælpe er det jo fint ;o)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2004 - 20:17 #8
--> henninga:
Fint nok at du ikke har problemer, på trods af at du kører en brænder som slave.  :-)
Måske atter et udtryk for at Nec 1300A alligevel er en ganske god brænder? Og dette på trods af tommelfinger-reglen om, at brændere altid skal være Master.  :-))
Avatar billede kedelig Nybegynder
16. april 2004 - 15:06 #9
Har flyttet Promise-controlleren ud af maskinen og anbragt DVD-brænderen alene på sekundær IDE - altzå som master. Ingen bedring endnu. Prøver her i weekend'en at få tjekket chipset-drivere, hvis det ikke hjælper opgiver jeg. Tak for råd så langt, godkender svar efter weekend'en.
VH,
Lars
Avatar billede kedelig Nybegynder
19. april 2004 - 16:18 #10
Henninga, vil du ikke lige lægge et indlæg som et svar i stedet for som en kommentar, så jeg kan acceptere?
Har besluttet at det er NU, jeg roder en pc sammen på et helt nyt MB og prøver, om det hjælper - ellers er det farvel til Nec ;->
Tak for kommentarer også fra extend.
VH,
Lars
Avatar billede henninga Novice
19. april 2004 - 18:15 #11
Jo det vil jeg da gerne.
Held og lykke med projektet ;o)
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2004 - 18:36 #12
Jeps, pøj-pøj derudaf. :-)