Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 14:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

BIOS opdatering. Hvordan?

Jeg har en skide irriterende computer (genstarter af sig selv etc.) så jeg vil prøve at opdatere BIOS på den. Men det er ikke lige så enkelt som på den her med EPoX bundkort.

Har et ECS K7VTA3 (3.1) bundkort og WinXP pro DK på den problematiske computer. Jeg har fundet Bios-update og flashutility, men aner ikke hvad jeg skal gøre med det.

*Så jeg vil gerne have en guide til, hvordan jeg skal opdatere min BIOS, meget gerne step by step. :)

*Har læst noget om at jeg også skal have en boot-disk, så sådan en vil jeg også gerne have et link til.

Håber du vil hjælpe mig!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2004 - 14:26 #1
* Mht guide:
Der skulle gerne være en guide, på den side hvor du downloadede flashutility (eller hvor du downloadede updaten).

* Mht bootdisk:

Du kan finde linket til bootdisk siden her:
http://www.microsoft.com/netherlands/itmanager/tips/tips_win2000server/tip05.asp

Det er ikke tilladt, at skrive selve adressen til bootdisk siden her, men det er tilladt at skrive adressen til Microsofts side, som linker til bootdisk siden.
Hvis du er i tvivl, se http://www.eksperten.dk/spm/469056
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 14:41 #2
det kan da ikke være rigtigt at en bootdisk fylder 4 disketter, da vel ikke sådan en man skal bruge bare til at opdatere BIOS :\

BTW, jeg kan ikke finde en guide til update af BIOS, så ville jeg jo ikke have spurgt :) Husk på det er ECS vi snakker om...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2004 - 14:42 #3
Skriv links til dine download sider.
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 14:57 #4
Tror jeg har fundet noget nu :D

Må jeg gerne både have biosupdate/flashutility og bootdisk på samme diskette? Der er plads
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2004 - 15:01 #5
Hvis biosupdate + flashutility kan være på bootdisketen, er det en god ide :-)
..ellers skal du til at skife diskette..
med mindre at du kopierer biosupdate + flashutility til harddisken.. så skal du kun bruge en bootdisk.. og derefter navigere til mappen med bu+fu :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 15:01 #6
http://www.ecs.com.tw/download/k7vta37x.htm seneste update skulle være her.
Du laver en bootdiskette og lægger dit flashutility og update.bin filen på.
Så booter du på disketten og starter dit flashprogram. så følger du bare instrukserne. først spørger den efter bin filen og du skriver navnet, dernæst om du vil tage en kopi af den gamle bios.(du bestemmer). Til sidst starter den flashen af bios med den nye, og her er det vigtigt at processen ikke afbrydes.
Hvis der ikke er nok plads på en diskette kan du vælge at boote på en alm. dosdiskette og så isætte en anden med dit flashprogram og xxx.bin filen. så er der også plads til backup af den gamle bios.

her en guide: http://sos-hardware.windowstothemax.com/biostar/AWARD%20BIOS%20UPDATE%20PROCEDURE
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 15:10 #7
Thanks, så skal der flashes :P
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2004 - 15:16 #8
HUSK: Lav backup først!! :-)
Så har du en chance for at vende tilbage igen!
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 15:17 #9
Nu er der problemer igen :O
Har sat den til first bootdevice floppy, men når jeg starter computeren, booter den alligevel ikke fra diskette :\
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 15:20 #10
gå i bios og enable boot floppy seek.
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 15:22 #11
Jeg skal prøve at finde det :D
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 15:32 #12
Nu har jeg opdateret uden problemer :)
Så er det bare, at se om det virker bedre nu

I skal ihvertfald have mange tak! Smid et svar hver, så får I 30 point :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. april 2004 - 15:33 #13
OK.. Håber at alt er OK :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
13. april 2004 - 15:52 #14
ok det lyder da godt
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. april 2004 - 15:56 #15
Ja håber jeg også :D
Er i gang med at teste, den er ikke gået ned endnu :O