Avatar billede rewolf Nybegynder
09. februar 2001 - 09:39 Der er 9 kommentarer

overclocking at GTS?!

Hey!

Jeg er den (u)lykkelige ejer af et ASUS Geforce2 GTS kort, men efterhånden som jeg har kørt lidt med det R det begyndet at lave nogle mærkelige farver i flere af mine spil..?

Det skal lige siges at jeg har leget lige med biozen på det, men det skulle ikke have den store betydning da det var en upgrade?
Avatar billede seider Nybegynder
09. februar 2001 - 10:21 #1
Har du ikke ASUS\'s utility til at indstille kortet, der kan opdatere og tweake dit kort til laver / højre ydelse. der kan jo være problemer med din nuværende indstilling af kortet.

prøv at besøge www.tomshardware.com og se hvad han skriver om kortet.

/* seider */
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. februar 2001 - 10:49 #2
Hvis du vil OC/UC lortet så hent coolbits.reg fra www.tweakup.dk. Så kan du redigere med kortets hastigheder under hardware options - samme sted som de øvrige funktioner. Dette kræver dog at du bruger Detonator. Hvis du bruger Asus Tweak Utility så prøv da at sætte det tilbage til Default.
At du har været inde at lege med biozen kan sq meget nemt volde problemer - tag dig i agt for biozer! Mere magtfulde end du tror!!

Du har vel ikke leget med det dersens 3D maximize program der følger med på din Asus CD, for der kan du ihvertfald ændre på farveindstillingerne.
Avatar billede rewolf Nybegynder
09. februar 2001 - 11:04 #3
Øhhm, sagen R den at jeg var til NP med min brors com....Den gik ned og jeg installerede winME(SuX bigtime)

Jeg havde sæ\'fø\'lig ikke alle mine drivere med, så jeg blev nød til at hente dem rund omkring på nettet...

Der fandt jeg et eller andet ladt shit til skærmkortet...som jeg brugte....Jeg spillede færdigt og satte computeren op igen derhjemme....

Min bror R lidt syg med alt sin HDD, så han fjernede alt hvad jeg havde lagt ind på den...

Okay, nu kommer det....:o)

Jeg aner ikke hvilket program det var jeg anvendte da jeg var en smule i søvn-underskud...
nogen derude der har et bud på hvilket program der eventuelt kunne være tale om?

/ReWolF
Avatar billede rewolf Nybegynder
09. februar 2001 - 11:07 #4
Upz\'a...

Det skal lige siges at det mest af alt minder om at spille Hitman + star wars på samme tid - der flyver alverdens dimser rundt i baggrunden...

Jeg ved der har været en del problemer med Geforce2 kortene, men jeg vil mene dette kun R en indstillingsfejl...

/ReWolF
Avatar billede dreadworg Nybegynder
09. februar 2001 - 11:43 #5
Lyder ellers måske som et driverproblem!?

Hvilke drivere har du kørt med? Prøv eventuelt at installere 6.67WHQL, som indtil videre er de drivere jeg har fundet mest stabile og fået mest ydelse med.

Coolbits er deaktiveret i Detonator 6.67, så der skal du have fat på NVMax, som så kan enable Coolbits igen.

Coolbits:
http://www.the-ctrl-alt-del.com/utilities/coolbits.reg

NVMax:
http://www.tweakfiles.com/video/nvmax.html
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. februar 2001 - 11:47 #6
? Jeg synes at det lyder en smule indviklet men det kan det jo selvfølgelig også være. Hvis landet ligger sådan at der efterhånden er blevet installeret en helvedes masse driver og opdateret biozer, og slettet og fjernet programmer kan en Puter altså sagtens gå fuldstændig amokkkk. Hvis jeg stod i dine sko ville jeg fjerne alt og installere lortet fra ny af. Hvis ikke det virker så gi\' den en \"Format C:\" og installer alle drivere fra originale CD\'er, og opdater først bagefter hvis du vil.
(NP??)
Avatar billede rewolf Nybegynder
09. februar 2001 - 12:34 #7
Det R nemlig det vilde af det hele....

Jeg HAR allerede formateret \"hende\" og buger nu de orginale drivere...

NP?> Net-party!?!

Jeg har selv en maskine tilsvarende med de samme komponenter, derfor synz\' jeg at den eneste mulighed kan være biozen?!

Kan se der R en masse kloge hoveder der en massere af idéer, så det burde ikek være noget problem...:o)

/ReWOlF
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
09. februar 2001 - 13:11 #8
ØHM!! Når den viser mærkelige farver kan det være fordi den er for varm!!
Har du en køler på??
Hvis ikke så prøv det!!
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. februar 2001 - 13:36 #9
Jamen rewolf..lortet virkede vel før du var til NP ik\'?
Følgende oplysninger om opsætningen i bios har jeg fundet på www.geforcefaq.com :

Fast Writes - Enabled.
AGP Mode - 2x or 4x, depending on whether your motherboard supports AGP4X or not.
AGP Driving Control - Auto.
AGP Aperture / 64 plejer at virke fint
Assign IRQ to VGA - Enabled.
Video BIOS Shadow - Disabled.
Video BIOS Cacheable - Disabled.
C8000 - xxxxx Shadow - Disabled.
Peer Concurrency - Enabled.
Concurrent PCI Host - Enabled.
PCI Streaming - Enabled.
VGA Palette Snoop - Disabled

mht. fastwrites i bios vil jeg kraftigt anbefale at slå det fra, selvom det ovenfor er vist som enabled. Fastwrites gør mere skade end gavn.