Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 02:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DVD Brænder Medion fra Aldi Pioneer dvr-106db

Hej jeg har købt mig en DVD brænder fra aldi en medion men det er jo pioneer software og hardware men jeg har lidt af et problem når det er jeg skal update firmware eller bare når det er jeg skal tjekke hvad firmware version jeg har hvergang jeg trykker på denne her fil jeg har hentet firmware tjekker "2370281CHKRW.EXE" så siger den "No DVD-RW drive was not found" fatter jeg ikke men så har jeg prøvet at hente firmware update "DVR106D_FW107" der passer til den brænder her og der siger den Avalable targat is not found hvad kan det være jeg prøvet så meget flyttet rundt på jumper skifte kabel....
Grunden til jeg skal update den er at jeg har fået nogen medier som jeg gerne vil brænde på men kan jeg ikke da den failer og de fejler ikke noget medierne altså...
Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvad jeg kan gøre for at løse det problem for jeg vil meget gerne igang med at brænde :) men jeg vil være meget glad hvis nogen kan hjælpe mig :)
Avatar billede butcher99 Nybegynder
13. april 2004 - 09:10 #1
Her er mulighed for at downloade medion 106 firmware. Håber det kan redde dagen
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1615
Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 13:47 #2
butcher99 den eneste jeg kan bruge denne her "1.07 (Medion OEM) men jeg kan stadig ikke brænde :( på de medier hvad gør jeg så :)
Avatar billede butcher99 Nybegynder
13. april 2004 - 13:53 #3
Der er nogle medier, som bare ikke fungerer med visse brændere. Det er for det meste de alt for billige medier.
Hvilke medier drejer det sig om?
Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 14:02 #4
det er nogen prodye DVD-R 2 X det er de her ---> http://www.nierle2.com/s01.php?sid=7ef6a7527aa7f3d61de5e254afe6e999&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=2060 men jeg har brændt på samme model bare DVD+R 4 X der kunne jeg brænde på dem men kunne ikke læse dem men de virkede fint for læste dem hos en kammerat og har en kammerat der har en pioneer brænder som han har købt over nettet og han kan godt brænde på dem uden probs.
Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 14:13 #5
men ok det er jo et OEM drev men nu har lige luret lidt på nettet fandt noget på en tysk side
http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=553551&bwpage=3&bwsortorder=ascending med at man kan flashe den OEM drev til den originale pioneer men jeg ved ikke lige helt om det er til min version eller hvad det er??
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 14:45 #6
Hvis den firmware, som ligger i OEM-brænderen ikke vil tillade at der flashes med en original fra Pioneer, så har du ikke muligheden for at flashe med andet end det som bliver frigivet fra Medion og evt. andre sider, som har dem liggende.
Har du prøvet en af de patches, som ligger på nettet?
http://pioneerdvd.rpc1.org/DVR-106D%20v1.07%20-%20RPC-1%20+%202xDVD-R%20+%2012xRip.zip
Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 14:50 #7
hmm men i den flash jeg har hentet der er en readme file der står her
Pioneer DVR-106/DVR-A06 (Dual format DVD+/- Burner)
Convert all OEM versions to true PIONEER DVR-106D
Flash all Pioneer DVR106 Drives Retail or OEM
derfor er lidt nysgrrig om den kan bruges :)
Avatar billede anderx Nybegynder
13. april 2004 - 14:55 #8
zenze jeg har lige downloadet det du sendte til mig vil det virke og vil der ikke ske noget med min brænder?
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 15:22 #9
Det er, som det nævnes på Nil's side helt på egen risiko at flashe sit drev med hans crackede patches, men har du allerede flashet dit drev, så er garantien under alle omstændigheder røget.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. april 2004 - 15:25 #10
Du får ved at benytte den omtalte firmware opgradering en ekstra fordel, idet din brænder efterfølgende vil være region free.
Avatar billede anderx Nybegynder
21. april 2004 - 10:15 #11
yup har flashet den nu
nu læser den meget bedre den brænder meget bedre den er faktisk blevet en FED brænder men takker
Avatar billede zenze Nybegynder
21. april 2004 - 14:47 #12
Hvilken firmware patch benyttede du så?
Avatar billede anderx Nybegynder
21. april 2004 - 18:53 #13
det er en 1.07 firmware version som var med i den flash der ret smart virker perfekt og kan jo update med pioneers originale firmware nu :)