Avatar billede emmy Nybegynder
12. april 2004 - 22:40 Der er 22 kommentarer

Driver til skærm

Jeg har købt en brugt skærm, men har ikke driver med.
Skærmen er Hyundai - Deluxscan s770.
Hvor finder jeg driver til skærmen (gratis)? Og hvordan installerer?
VH
Emmy
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 22:46 #1
Der findes som sådan ikke en driver til en skærm - blot en "profil" af, hvilke opløsninger skærmen kan køre med (ex. max refresh rate ved en given opløsning).

Hvis skærmen bliver fundet som en "Plug and play monitor" skal du ikke gøre mere.
Avatar billede emmy Nybegynder
12. april 2004 - 23:00 #2
skærmen er en plug og play, men billedet fylder ikke skærmen ud, det virker forkert. Der mangler 1-2 cm i siderne, hvor skærmen er sort
Avatar billede tumben Novice
12. april 2004 - 23:35 #3
find menuknappen på skærmen...derinde kan du stille det
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 23:36 #4
Yup - det er et spm. om at justere din skærm.
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 23:39 #5
Her er forresten en "driver" og en ICM (farve profil) til din Deluxscan s770:

http://www.hyundaiq.de/support/treiber/deluxes770/S770.ZIP
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. april 2004 - 23:40 #6
Avatar billede oversjanten Nybegynder
12. april 2004 - 23:53 #7
Du kan hente en driver på driverguide.com, men de kræver at du registrerer dig, hvilket koster gratis, en lidt omstændig affære, der er 2 sider der skal udfyldes den 3. og sidste side er ren reklame, efter et par minutter får du en mail med password og brugernavn.
herefter kan du bruge nedenstående link, til at hente driveren.

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=59656

Hvis det er et spørgsmål om at få billedet helt ud til skærm kanterne kan du justere vertikal og horisontal retning....det skal dog nævnes at ældre skærme ikke har denne mulighed
Avatar billede varmeskud Praktikant
13. april 2004 - 01:52 #8
til driverguide.com er bruger navn - driver og kode - all (set andet sted på eksperten.dk ;-)
Avatar billede emmy Nybegynder
13. april 2004 - 21:11 #9
Jeg har registreret mig, prøver at downloade driveren, men får kun en information hentet ned og ikke selve filen?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
13. april 2004 - 21:59 #10
nu formoder jeg at du har hentet filen, for at installere filen, kan du højre klikke og vælge installer...hvis du har windows xp eller 2000, hvis du ikke har denne mulighed, skal du opdatere skærmdriveren via egenskaber for skærm.
Avatar billede emmy Nybegynder
13. april 2004 - 22:09 #11
jeg har xp
jeg har ikke kunnet hente filen, det er det der er problemet, jeg får bare en informationnote. Og nu har jeg betalt 20 dollar for et udpakningsprogram, men det kan jeg nok bruge til noget andet. Prøv at gå ind hyundais hjemmeside og check, hvorfra man skal kunne downloade, her er der også andre brugere der skriver at de får ikke filen ned. Den eksisterer ikke....
er der andre steder at hente filen?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
13. april 2004 - 22:29 #12
oki...jeg troed du havde hentet den på :

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=59656

her havde jeg lige kontroleret at den ligger...og den kan hentes herfra

Brugernavnet er : driver

passwordet er: all

når du henter filen, vil den blive downloadet som MONITR10.INF, dcr kan installeres.

håber at dette hjælper
Avatar billede oversjanten Nybegynder
13. april 2004 - 22:34 #13
jeg har iøvrigt prøvet :

http://www.hyundaiq.com/down/old/S770.zip og
http://www.hyundaiq.de/support/treiber/deluxes770/S770.ZIP

som jpvj har givet dig, disse virker også, men der kan godt være problemer hvis du bruger internet explorer til at hente dem med...
dette kan afhjælpes ved at højre klikke på linket og trykke på "gem destination som..."
Avatar billede emmy Nybegynder
13. april 2004 - 22:45 #14
jamen det er så fordi jeg ikke kan finde ud af at installere filen.
jeg har filen monitr10.inf downloadet, men det er jo bare en note? Hvad gør jeg så?
Jeg har også s770zip downloaded men det er også bare en note?
Jeg har explorer.
Hvilket link skal man højreklikke på?
Avatar billede oversjanten Nybegynder
13. april 2004 - 23:22 #15
gå til skrivebordet....højreklik og vælg "egenskaber"
1. vælg fanebladet "indstillinger",
2. tryk på knappen "avanceret",
3. vælg fanebladet "skærm",
4. tryk på knappen "egenskaber",
5. vælg fanebladet "driver",
6. tryk på knappen "opdater driver..."
7. vælg det nederste punkt "installere fra en liste eller bestemt placering(avanceret)"
8. tryk på kanppen næste,
9. vælg det nederste punkt "søg ikke. jeg vælger driveren, der skal installeres"
10. tryk på knappen "har diskette/cd"
11. tryk på knappen "gennemse" og brows dig frem til din fil "monitor10.inf" (min ligger på skrivebordet: "C:\Documents and Settings\NA\Skrivebord")
12. tryk på "ok", installationen skulle nu begynde...windows xp vil sikkert komme og "brokke" sig over at der mangler en signatur...vælg at installere alligevel....så skulle den være der
Avatar billede emmy Nybegynder
14. april 2004 - 00:35 #16
Jatak nu fik jeg installeret men....
Mit indledende problem at billedet på skærmen er mindre end skærmen, dvs der er 1-2 cm sort baggrund bagved skærmbilldet. På min ældgamle skærm gik billedet helt ud til skærmkanten...
Billedets kvalitet og farver er gode nok.??
Avatar billede oversjanten Nybegynder
14. april 2004 - 07:25 #17
Nu kender jeg ikke den pågældene skærm, men jeg har da set et billede af den, og der ser det ud som om der er mulighed for at justere skærmbredde/højde, manuelt på skærmen ved hjælp af kontrol knapperne på skærmen.
Avatar billede tumben Novice
14. april 2004 - 09:18 #18
problemet løses som jeg beskrev ..en halv meter længere oppe :-)...det skulle undre mig meget , hvis det ikke løser problemet. MEN der er dog billige skærmen hvor det ikke kan fjernes...de lover simpelthen mere end de kan holde...og fifler med tommebredden
Avatar billede oversjanten Nybegynder
14. april 2004 - 16:16 #19
---> nu var det første problem jo sådan set at installere drivere ;-)
Avatar billede tumben Novice
14. april 2004 - 22:07 #20
min kommentar 09.18.39 var respons på  emmys problem som i realiteten var, citat "skærmen er en plug og play, men billedet fylder ikke skærmen ud, det virker forkert. Der mangler 1-2 cm i siderne, hvor skærmen er sort" citat slut  (never mind)
Avatar billede emmy Nybegynder
16. april 2004 - 08:00 #21
Hej
Jeg tror efterhånden det er skærmen i sig selv der ikke kan vise et større billede. Tak for ulejligheden.
Avatar billede tumben Novice
16. april 2004 - 16:14 #22
jo det er meget godt...men har du prøvet at finde skærmens MENU ....hvad kunne du stille derinde...altså ON screen menuen !!!