Avatar billede dna Nybegynder
09. februar 2001 - 08:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SMS - tid ?

Hej Alle....

Jeg har lavet mig en sms-side, som faktisk virker fint, men nogle gange tager det UTROLIG lang tid før at beskederne dukker op ved modtagerne! Jeg har brugt JMail komponent og bruger mail-servere hos a0.dk (hvor mit domæne ligger)

Jeg ville høre hvad andre sider (telebesked.dk f.eks.) gør for at levere så hurtigt ?? Jeg kan forstå sider som teledanmark og besked.dk (mobilix) kan levere med det samme.. men, hvad skal jeg gøre for at få en bedre service ? Ingen gider jo bruge en sms-sender, som måske! dukker op...

dna
Avatar billede krn Nybegynder
09. februar 2001 - 09:18 #1
Jeg bruger somregelt PHP,

men jeg kan ikke forestille mig andet, en det er en langsom mail server du ha\'!

Min SMS sender ligger på en egelsk server, og det tager også PISSE lang tid før beskederne kommer!

Jeg TROR det er pga af en langsom mail-server!

Mvh Kristian
http://www.krn-online.f2s.com og
http://spoiif.net
Avatar billede smurfen Nybegynder
09. februar 2001 - 14:12 #2
SMS-beskeder fra mailservere der ikke er teleselskabernes egne bliver nedprioriterede på grund af de er gratis at sende og derfor koster teleselskaberne penge. såre simpelt.
Avatar billede dna Nybegynder
09. februar 2001 - 22:39 #3
smurfen... det vil sige, at det er meget svært at lave en service på nettet som virker ordentligt !?

dna
Avatar billede mithrill Nybegynder
09. februar 2001 - 23:53 #4
Hvis du er villig til at betale for at give dine besøgene muligheden for at sende gratis sms hurtigt, er det ikke noget problem. Bare ring / skriv til teleselskabet de er helt med på ideen. Jeg har forsøgt, men det er hamrende dyrt.

Den eneste rigtige hurtige måde at gøre det på er at \"poste\" til en side der ligger hos en tele udbyder. Problemet med det er dog at dine brugere bliver smidt over på tele selskabets side. Det kan du fikse ved at lave lidt fusk med et javascript der redirecter en frame efter et stykke tid (5 sekunder) f.eks. (din sender skal ligge i den frame).

Men det er det bedste råd jeg kan komme med.
Avatar billede dna Nybegynder
10. februar 2001 - 03:09 #5
Hvordan ligger det prisleje !?
Avatar billede mithrill Nybegynder
10. februar 2001 - 08:57 #6
Du skal betale per SMS. Jeg mener det er 30 øre men jeg er ikke helt sikker. Jeg kan bare huske, at det ville ruinere mig.

Der bliver sendt 1950 sms fra mit site dagligt, så jeg ville blive mega fattig
Avatar billede dna Nybegynder
10. februar 2001 - 11:47 #7
ok.. det er sq ikke til at betale 30 øre pr. sms!?

Har lige 2 spørgsmål til dig:
1. Hvilken side har du ?
2. Hvilken side gjorde det med at sende igennem en teleudbyders !?

(svar og alle point´ene er dine)
dna
Avatar billede niceguy Nybegynder
10. februar 2001 - 13:46 #8
Avatar billede niceguy Nybegynder
10. februar 2001 - 13:47 #9
Der kan du downloade nogle sms sendere...
Avatar billede mithrill Nybegynder
10. februar 2001 - 13:59 #10
Behold du hellere dine point de er alligevel ikke noget værd.

Jeg havde et simpelt spørgsmål oppe med over 800 point som ingen gad at svare på....

Jeg har mange sider.. rigtigt mange.

Hvilken side jeg sendte igennem vil jeg helsk ikke ind på.,.

Det er ikke sikkert sidens ejer bliver glad hvis han / hun finder ud af at deres scripts ikke tager højde for ref. urls og kan blive brugt af andre.
Avatar billede dna Nybegynder
11. februar 2001 - 03:37 #11
ok
Avatar billede smurfen Nybegynder
12. februar 2001 - 13:42 #12
dna: ja. det er det det vil sige.. unless du køber det af dem jo
Avatar billede mithrill Nybegynder
12. februar 2001 - 20:25 #13
SMS Gateway koster 3-5000 om måneden og ca. 25 øre per sms.