Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 21:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

faq.frac.dk

jeg er sittet og lavet denne side her den sidste times tid...

jeg vil så lige høre hvad i syntes om den...

både design og indhold...

www.faq.frac.dk

(det skal lige siges jeg er med i frac.dk team)
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. april 2004 - 21:12 #1
Til lige netop dette formål synes jeg at din side er god. Dette skyldes at en FAQ skal være overskuelig, for at folk lettere skal kunne finde svar på deres spørgsmål. Derfor er det godt at du har lavet et simpelt design, så folk ikke bliver forvirrede over designet, i deres søgning efter hjælp
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 21:14 #2
Det var nemlig lige dette der var formålet... så tak ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 21:18 #3
Vil foreslå 2 ting, som jeg finder praktisk for en FAQ:

1) en logisk orden for spørgsmål... dvs
    - Hvad er frac...
    - spørgsmål
    - spm om ftp
    - flere spm om ftp
    - hvad hvis jeg ikke finder svar her?

2) At man ikke skal hoppe frem og tilbage hele tiden, dvs prøv at lav det via JS hide/show options, så man via klikke på et spm, så kan se svaret nedenunder, klik igen og svaret forsvinder - uden reload af side / ændring af indhold - så beholder man folks focus på listen, og laver støre overblik...

Bare mine meninger om FAQs

Morten
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. april 2004 - 21:18 #4
Det kunne måske overvejes at bruge en skrifttype med "fødder", og så er det nok en god ide, at du rykker teksten lidt væk fra kanten af siden.
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 21:20 #5
ok det vil jeg se på imorgen... det med JS hide/show kan jeg ikke selv lave så det bliver ikke til noget... det skal også være let at tilføje faqs derfor det ligger som det gør...
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 21:20 #6
hov, og en tredje:

3) At punkterne er stillet op som en unorder-list, dvs via <ul> og <li>... så man kan kan skabe et overblik over hvordan det hænger sammen...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 21:21 #7
b_ball -> show/hide er _meget_ simpelt at lave - kan godt give dig et par råd når jeg får tid... mfa@desi-dev.dk

Morten
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 21:24 #8
er det din msn eller hvad?
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 21:33 #9
non, c'est mon email, skriv en mail hvis du vil have min msn... ;)
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 21:56 #10
Nu har jeg moddet lidt op opstillingen:

http://fangel.linux.dk/faq.frac.dk_redesign.html (links virker ik, men bare få en ide af hvordan opbygnigen er...)

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 22:02 #11
Nu kan de første 3 lege med show/hide - så kan du selv udvide det...

http://fangel.linux.dk/faq.frac.dk_redesign.html

Moretn
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 22:06 #12
det ser rigtig godt ud dog hved jeg ikke om jeg kan få det til at virke med det nyheds system der er brugt til admin del...?!
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 22:08 #13
en god grund til at man skal benytte mere special-skrevene værktøjer hvor der er brug for dem for at kunne få den bedste bruger-venlighed... ;)

Men ellers opdatere en FAQ sig jo ik så ofte, så du kunne jo skrive det i hånden (jeg har lavet alle ændringer i hånden)

Morten
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 22:12 #14
ok vil du ikke sende filen til mig på mail??

jeg kan ikke se kilden på denne comp da den fucker op...

min mail er kontakt@n-design.dk
Avatar billede b_ball Nybegynder
12. april 2004 - 22:20 #15
har fået den gæmt nu...
smider du ikke lige et svar så du kan få nogle points?
Avatar billede fangel Nybegynder
12. april 2004 - 22:41 #16
gerne...

Morten