Avatar billede lotsmori Nybegynder
12. april 2004 - 17:45 Der er 12 kommentarer

Strøm/oplader til Ipod købt i USA?

Hej alle.
Senere idag får jeg en Ipod som en ven har købt med hjem fra USA. Jeg er kommet i tanke om at der kan være problemer med adapter og sådan, eller hvad? Bruger den 220v eller hvad? Lader den op igennem USB porten?
Er det er problem?

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 17:48 #1
Kan at min oplader kan klare input: 100-240V 50-60hz 24-36VA som giver 12V 1A
Så du vil kunne bruge den i DK hvis der står det samme på den.

Du vil nok får problemer med stikket, da det ikke er som i danmark.

Den lader via Firevire (ikke igennem de lille firewire, kun det store)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 17:49 #2
kan se at.. ;o)
Avatar billede lotsmori Nybegynder
12. april 2004 - 17:52 #3
Stor og lille firewire????
Hvad er det?
Jeg har løbt sådan et kable så jeg kan benytte min USB port i stedet for Firewire.
Hvordan er det nu at sådan et Amerikask stik ser ud?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 17:56 #4
Det store er ca lige så stort som et USB stik og det lille er meget lille, men de kan du se når du får den..

Den kan ikke lade via USB, går du fra det er dette USB kit der er med
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/dq2BwOVYeVf92fSjLnmcXRHNXAh/1.3.0.5.10.3.1.13.0

der er et USB til PC'en og et Firewire til at oplade den med..

jeg mener at dem i USA er |  | (lige stik) og dem i dk er O  O (runde)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 18:07 #5
macro funktionen på mit kamera er ikke særlig god, men håber du kan se forskellen ;o)
http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/firewire_stik.jpg
Avatar billede lotsmori Nybegynder
12. april 2004 - 18:37 #6
Hej igen - jeg har købt det omtalte stik med son ekstra tilbehør. Jeg skal hente den nu og så vender jeg lige tilbage da det nok er en hel del lettere n´år jeg sidder med den i hånden.
På forhånd mange mange tak
Lars
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 18:38 #7
fandt ud af at du faktisk kan bruge sådanne et strøm stik fra en video, cdafspiller, ect
http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/ipod/ipod_stik.htm

jeg har dog ingen ide om den kan tage skade af det så det er på eget ansvar.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
12. april 2004 - 22:30 #8
Jeg har selv en Ipod jeg har købt via USA og jeg har INGEN problemer. Strømforsyningen laver vist selv strømmen om til den "mængde" som Ipod'en kan klare... Og jooo stikket er da det samme som i DK, tænker i ikke på et DV - firewire kabel?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. april 2004 - 23:01 #9
morten_hjort => strømstikket er det ikke |  | eller er det O  O  ? (det som sættes i strømstikket)
Avatar billede lotsmori Nybegynder
12. april 2004 - 23:32 #10
Så er den i hus og den er til opladning. Jeg har fået fat i konverteringsstik ( fra I I til O O).
Må den egetlig godt stå i docken hele tiden, altså selvfølgelig imens den optager, men også ellers? Og hvad med USB tilslutningen til PC'en, må den være oprettet konstant?
Avatar billede lotsmori Nybegynder
12. april 2004 - 23:38 #11
Hvordan accepterer man et svar? Undskyld, men er ret ny her og er jo helt væk!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. april 2004 - 10:43 #12
Jeg har min stående i docken når jeg er hjemme, hvor den oplader og afspiller.
Vedr. USB
aner det ikke da jeg bruger firewire.

du har da været her længe tirsdag, 26. november 2002 og har flere åbne spm
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=lotsmori&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Her er den uofficiel eksperten.dk FAQ
http://expfaq.1go.dk