Avatar billede fcoan Nybegynder
09. februar 2001 - 07:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering

Jeg har Windows 98. Når jeg starter defragmentering, kommer følgende meddelelse lynhurtigt: \"Indholdet af drevet er ændret. Genstarter.\"
Meddelelsen bliver ved med at komme og defragmenteringen går uendeligt langsomt.
Efter at have kørt uafbruft i 19 timer, var der defragmenteret 16%!!!
Hvad er der galt?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2001 - 07:17 #1
Den \"fejl\" fik jeg også hele tiden dengang jeg kørte med 98. (Jeg skiftede til 2000 =) )

Nå men - det er vidst fordi du har et eller andet program kørende i baggrunden, prøv måske at glugge nede i startmenuen der ude til højre hvor der er ikoner på de fleste af dem.. Prøv at lukke alle dem..

Der kører muligvis flere, det kan du se ved at trykke ctrl+alt+del og se hvilke Tasks der kører... hvis der er nogen af dem du VED du kan lukke-så luk også dem, ellers lad dem være..

:) Pacroon
Avatar billede delphidaner Nybegynder
09. februar 2001 - 07:43 #2
Det er ikke alle programmer, som vises i Luk Program-vinduet (i hvert fald i Win 9X). Derfor kan det godt være at der sidder et eller andet skjult program og driller.

Hvis pacr00n\'s forslag ikke virker, som prøv om du kan finde et defragmenteringsprogram på Internettet, fordi Windows\' egen er ikke god. Bl.a. så genstarter den, hvis der skrives til harddisken, hvor man kan få programmer, der forhindrer andre programmer og endda Windows selv i at skrive, mens den defragmenterer.
Avatar billede mmp Nybegynder
09. februar 2001 - 08:04 #3
Du har noget kørende samtidigt med, at du defragtmenteret, som bliver ved med at skrive til HD\'en. Prøv at lukke alle programmer (hvis du samtidigt kører PWS/IIS skal du stoppe det). Jeg kender også til problemet - og det er fordi der hele tiden bliver skrevet til HD\'en, at du får den melding.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. februar 2001 - 08:27 #4
genstart til fejlsikret tilstand og defragmenter derfra! det virker hvergang :)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
09. februar 2001 - 09:13 #5
lige et lille råd før man defragmenterer... tag lige at kør en scandisk først... ;o) ellers kan det være at du får ugyldig systemdisk... (hele indholdet af harddisken er væk)
kimrosgaard har ret... genstart i fejlsikret tilstand så virker det.
Avatar billede dragonfly Nybegynder
09. februar 2001 - 09:59 #6
Eller: Tryk CTRL+ALT+DEL, og luk alt, undtagen Explorer. Slå pauseskærm, og strømbesparende indstillinger fra (specielt pauseskærm kan drille meget). Kør en scandisk først. Så skulle problemet gerne være væk.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. februar 2001 - 10:02 #7
dragonfly>>det svar skrev pacroon som den første herinde! Læs lige svarene igennem inden du svarer :)
Avatar billede dragonfly Nybegynder
09. februar 2001 - 10:07 #8
Kimrosgaard>>Nej han gjorde ej, han skrev at han skulle lukke alt, han vidste han måtte lukke. Men på den måde kan han let, have 2-3 programmer til at køre stadigvæk, og det kan være et af dem, der skaber problemer. Såå: Læs det hele ordentligt igennem, inden du flamer nogen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. februar 2001 - 10:09 #9
whatever...han var inde på det samme
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. februar 2001 - 10:10 #10
desuden flamer jeg ikke nogen, jeg gjorde dig bare opmærksom på det! det sker tit og ofte at folk bare svarer med hoved under armen uden at læse hvad andre har skrevet!
Avatar billede dragonfly Nybegynder
09. februar 2001 - 10:18 #11
oki så :-) Det var oxo kun for at hjælpe.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. februar 2001 - 10:20 #12
:)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
09. februar 2001 - 11:04 #13
*hop hop*
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2001 - 15:23 #14
Ok, som der er andre \"der har været inde på\", så er her præcis hvad du skal gøre:
ctrl + alt + del og lukke alt undtagen explorer og systray.
Den kan måske stadig finde på at genstarte en enkel gang, især hvis det er en stor disk, men så hopper den meget hurtigt hen over, det den allerede har defragmenteret og fortsætter hvor den stoppede sidst.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2001 - 20:11 #15
Lige en lille notits til cc2000; Defrag foreslår vidst normalt altid selv at scandisk\'e før man defragger...  iøvrigt lyder de andre ting i foreslår ligeså effektive som det jeg sagde... spændende at se hvad virker =)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
12. februar 2001 - 12:08 #16
pacrOOn... den forslår det ikke. Den siger til hvis den har fundet fejl. Men det kan man jo have slået fra og vupti så har man en harddisk der skal format c: ;) (har dog ikke selv prøvet det)