Avatar billede kimblim Nybegynder
12. april 2004 - 15:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

S-VHS sort/hvid

Hejsa,

Ja, jeg ved godt der er over 100 spørgsmål om dette allerede, men jeg har altså ikke kunne finde svaret i nogle af dem.. so here goes:
Jeg har en fujitsu-siemens amilo d1840 laptop med S-VHS udgang og en  Compaq TFT8030 fladskærm med S-VHS indgang, som jeg bruger som tv. Når jeg forbinder disse to, bliver billedet på fladskærmen sort/hvid. Laptop'en har et ATI Mobility Radeon 9600 grafikkort.
Her er nogle ting som vi kan udelukke som fejlkilde:
1) skærmen kan ikke tage s-vhs (så ville den nok ikke have indgangen - doh!)
2) kablet er defekt - har testet det med min dvd.
3) tingene er tændt i forkert rækkefølge - har prøvet den gamle traver med at tænde skærm først, så computer.
4) driveren er forældet - har hentet den nyeste idag.
5) man skal køre et bestemt format - jeg har prøvet alle formater (pal b/g/c osv/ntsc). Pal B er normalt for dk og default i settings.

Hvad f***** kan der være galt? Jeg er desperat her!
Avatar billede skwat Praktikant
12. april 2004 - 15:42 #1
Jeg tror det er fordi du ser en sort/hvid film.....

:) kunne ikke lade være
Avatar billede spt Nybegynder
12. april 2004 - 17:13 #2
prøv med et andet kabel alligevel, selv om du siger at det er testet, der er muligvis forskellige standarder for hvordan kablerne er sat sammen inde i stikkene. at det så virker sammen med din dvd kan jo så forklares ved at din dvd og din com har samme type s-vhs indgang/udgang.
Avatar billede kimblim Nybegynder
12. april 2004 - 20:13 #3
Det var ikke fra dvd til comp, men fra dvd til skærm at det virkede... Og det er alm. s-vhs udgang comp'en har, med 4 ben og en "klods" i midten..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. april 2004 - 00:07 #4
Brug vga stikket, det giver langt bedre billede...
Avatar billede kimblim Nybegynder
13. april 2004 - 09:31 #5
øh, nu er der ikke noget vga-stik på min laptop, og jeg er da godt klar over at jeg "bare" kan købe en converter, men når nu der er s-vhs i begge enheder, så ville det jo være fedt om det kunne virke...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. april 2004 - 14:30 #6
Nu spørger jeg måske dumt, men er der hverken DVI eller VGA stik i din laptop? Hvis der er DVI kan du jo bare købe et kabel til dette, det vil give den allerbedste billedkvalitet
Avatar billede kimblim Nybegynder
13. april 2004 - 14:44 #7
Næ, det er kun s-vhs ud.. det er jo som regel begrænset hvad der er af stik i sådan en bærbar fætter..
Avatar billede kimblim Nybegynder
20. april 2004 - 12:19 #8
Jeg lukker, men jeg har stadig ikke fundet svaret *#"¤"¤#%#¤"%"#¤¤"#%¤# undskyld banderiet :(
Avatar billede burningice Nybegynder
12. november 2004 - 21:18 #9
hm... kom lige forbi...

har du prøvet med en color-fix? det er en lille adapter man sætter på sit s-vhs kabel

http://www.google.com/search?hl=da&q=colorfix+svhs+k%C3%B8b&lr=