Avatar billede mfriis Nybegynder
29. september 1999 - 12:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic

Er Visual Basic nemt at gå til...

Hvilket program skal man bruge.
OSV.
Avatar billede chick Nybegynder
29. september 1999 - 12:35 #1
Ja det er nemt at gå til :-)
Du skal bruge Visual Basic.
Men start evt. med at lege med nogle makroer i VBA (Word & Excel) før du laver den store investering?
Avatar billede herbert Nybegynder
29. september 1999 - 14:04 #2
Har du programmeret andet end VB? Qbasic eller noget andet?
Avatar billede nuker.dk Nybegynder
29. september 1999 - 14:55 #3
Visual Basic er et utroligt nemt program at bruge!!!....Hvis du ikke har prøvet at programmere før så start med at programere lidt .bat filer det er nemt :-)
P.S. Hvis du skal købe Visual Basic så køb en bog hved siden af det gør det meget nemmere at bruge! :-)
Avatar billede herbert Nybegynder
29. september 1999 - 15:15 #4
VB er sgu lettere end bat filer! :-)
Avatar billede chick Nybegynder
29. september 1999 - 16:06 #5
Nå ja, hvis du øver dig i QBasic (gratis) er det endnu nemmere at leg em ed VB. Vil du have bogtitler eller links?
Avatar billede fico Nybegynder
29. september 1999 - 16:43 #6
Hvor download man Qbasic ?
Avatar billede jannick Nybegynder
29. september 1999 - 17:01 #7
Giv mig din e-mail adresse, så mailer jeg den.
Avatar billede chick Nybegynder
29. september 1999 - 17:57 #8
Er QBAsic ikke bare en indbygget del af DOS?
Avatar billede fico Nybegynder
29. september 1999 - 17:58 #9
pb@dui.dk
Avatar billede jannick Nybegynder
29. september 1999 - 20:54 #10
Qbasic følger med nogle Dos-versioner, men er egentligt et selvstændigt program.
Avatar billede herbert Nybegynder
29. september 1999 - 21:00 #11
Jannick jannick jannick! Quickbasic følger med alle versioner af dos over dos 5.0. Og quickbasic følger desuden også med win95! Der findes også qbasic 4.5 og 7.1 hvor det er muligt at lave exe filer. version 4.5, 7.1 og også 1.1 kan downloades fra internettet på http://www.geocities.com/TheTropics/9964/qbasic.html

Hvor der iøvrigt også er masser af source code og andre nyttige ting
Avatar billede jannick Nybegynder
29. september 1999 - 21:37 #12
Da jeg først skiftede fra Amiga til PC efter at Windows var kommet, skal jeg ikke kunne sige det. Jeg har aldrig lagt mærke til at Quickbasic ligger på Win95 CD´en, men det kan da være muligt.
Avatar billede stoons Nybegynder
30. september 1999 - 01:14 #13
til herbert!

Der er noget galt med dit link!

og qbasic fuægte IKKE med min win98!
Avatar billede herbert Nybegynder
30. september 1999 - 17:43 #14
det er rigtigt! linket duer sgu ik. De har lukket den qbasic side. Men det kan downloades andre steder fra, det er bare at søge på det! Jeg skrev også kun at qbasic var på win95 cden.
Avatar billede jannick Nybegynder
30. september 1999 - 21:45 #15
Til Fico

Virker det jeg har mailet til dig?

Til Herbert

Du har ret. Qbasic ligger på Win95 CD´en under Other\Oldmsdos, hvilket den i øvrigt også gør på Win98 CD´en. Men på mine CD´er, følger der ikke nogen kompiler med til Qbasic
Avatar billede herbert Nybegynder
01. oktober 1999 - 13:45 #16
nej, det er fordi den qbasic der ligger på cd'erne er ver. 1.1 mens dem der kan compile de koster penge og hedder 4.5 og 7.1. Har du fået fat i den version du vil have? ellers har jeg 4.5 til at ligge. Jeg kan godt sende den til dig
Avatar billede tillah Nybegynder
01. oktober 1999 - 23:24 #17
VB er let og dertil skoddet..jeg r blevet såååå herre træt af det skod sprog..
Avatar billede jannick Nybegynder
02. oktober 1999 - 10:33 #18
Og hvad var det lige der gjorde dig såååå træt af VB? Jeg kan ikke selv finde nogle ulemper ved at arbejde i VB. Det er klart at C++ og lign. er mere efektive sprog, men VB har en overskuelighed der gør det nemt at begynde med.
Avatar billede boye Nybegynder
03. oktober 1999 - 11:30 #19
>>Herbert
Det passer jo ikke en skid at QuickBASIC 4.5 koster penge, det er over 12 år gammelt og sælges overhovedet ikke mere. Men det kan såmænd snildt downloades ulovligt fra internettet, og så får du compileren. Jeg skal lige se om jeg kan finde et sted...
Avatar billede herbert Nybegynder
03. oktober 1999 - 12:36 #20
Derfor koster det sgu da stadig, mand!
Det bliver sgu da ik freeware på 12 år, vel! Jeg ved ik om du har synsproblemer, men jeg har også skrevet at man kan downloade det!