Avatar billede boisen1 Nybegynder
12. april 2004 - 13:13 Der er 6 kommentarer

Defragmentering i XP gav problemer !

Efter defragmentering, gik sytemet i udu: Ved opstart kommer den med meddelelse om at systemet har fejl, og så nogle 'gode råd' om at hvis det var p.g.a. HW/SW ændringer skal man starte fra sidst fungerende konfiguration, og hvis det var tryk på stop i utide eller lign skal man starte Windows normalt.
Intet af dette bringer mig videre, den går igang med at boote men jeg ender samme sted hver gang.
Jeg har så bootet fra CD'en hvor den i.f.m. reinstallering siger at min partition enten er fyldt, beskadiget, formateret med andet system eller lign.
Jeg ved det lyder som et nedbrud i FAT tabellen, og dermed formatering etc., men da jeg har digitale fotos og lign (uden backup !!!)vil jeg lige høre jeres bud: hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede stig3 Mester
12. april 2004 - 13:23 #1
Prøv at boot på CD'en til recovery consolen og kør en check disk. Se hvordan man bruger recovery konsollen her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307654

chkdsk /r
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. april 2004 - 14:53 #2
hvis ikke "stig3's" foreslag virker og du meeeget gerne vil ha dine fotos er der et par andre løsninger,hvis du køre FAT32 dur løsning 1.

1.hent Knoppix/Dappix (Knoppix=engelsk,Dappix=dansk)som er et linux system der kører fra en cd-rom (rimlig genialt) fidusen ved denne metode  er at man har en grafisk brugerflade (som er nem at gå til) og undgår at komme til at lave "hovsa'er" når man sidder og roder i en promt.Kig her hvis du syntes det er någet http://tyge.sslug.dk/knoppix/ (yes,heftig download), ka osse købes for en 20,- hos http://www.linuxpusher.dk/knoppix.php

2.hvis du køre NTFS så kig her http://overclockix.octeams.com/, det er en live-cd som knoppix men med skriveadgang til NTFS

3.jeg har lagt en billed serie her af Knoppix,som er lavet til et andet spørgsmål engang for et stykke tide siden,men du ka se brugerfladen og hvordan man for adgang til sine windows drev ;
http://firewalker.1go.dk/Knoppix/index.html
Avatar billede boisen1 Nybegynder
12. april 2004 - 18:38 #3
En chkdsk /r gav meddelelsen "Enheden indeholder tilsyneladende to eller flere uoprettelige problemer"  Det lyder ikke godt....??
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. april 2004 - 20:29 #4
nej det har du ret i :( det lyder som hardware fejl på disken...
Avatar billede boisen1 Nybegynder
13. april 2004 - 23:15 #5
Jeg ville alligevel have haft mere diskplads, hvorfor jeg nu har anskaffet en harddisk mere, og installeret denne. Jeg har sat denne som master (primær) og den gamle disk som slave (primær), og installeret XP på den nye disk, idet jeg så håber at kunne få adgang til den gamle disk via Partition Magic eller lignende.
Men...den nye disk har ikke fået C: betegnelsen som jeg troede den ville fra dens status som primær disk, men har fået betegnelsen f: hvorfra den iøvrigt kører fint.
To spørgsmål: 1) Hvorledes laver jeg den nye disk til C: ?

og 2) jeg kan stadig ikke få adgang til den gamle disk, idet XP siger den ikke er formateret ! Gode råd er meget velkomne !!!!!
Avatar billede boisen1 Nybegynder
14. april 2004 - 09:21 #6
Jeg har desværre ikke fået løst problemerne via jeres forslag, men prøver nu at oprette spørgsmål om datarecovery separat !