Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 23:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 konti i Outlook Ekspres

Jeg har et problem med at sende i Outlook Ekspres. Jeg har to konti, det ene er Get2net og det andet er worldonline. Når jeg ringer op til en af dem så vil den ikke sende en meddelse til den modsatte server og skriver noget med at serveren ikke vil godkende e-mail adressen!!!
Og den er helt sikkert god nok for alle mine adresser virkede upåklageligt da jeg kun havde en konto.
Alle post-konto oplysninger er intastet korekt, så hvad kan der være galt
Avatar billede handmade Nybegynder
08. februar 2001 - 23:04 #1
Du kan kun sende til den udbyder hvor du er koblet op på det tidspunkt.
Dette er lavet for at undgå at udbyderne får deres servere blokeret af spam.
Avatar billede handmade Nybegynder
08. februar 2001 - 23:04 #2
Svar :-))
Avatar billede nikolajb Nybegynder
08. februar 2001 - 23:05 #3
Det skyldes, at serverne kun tillader dig at sende post, hvis du har fået et IP-nr. ved udbyderen, som har mailserveren. Dvs: når du kalder op til WOL kan du ikke sende post gennem Get2Net serveren. Du kan godt hente post fra begge konti vha. en hvilken som helst opkobling.
Avatar billede vw-john Nybegynder
08. februar 2001 - 23:07 #4
okay.......tak
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:09 #5
Du skal kofigurere dine konti til at sende fra den ene af udbyderne... den udbyder du ringer op til eller er connected hos.

Jeg har også 2 konti.. men er connected hos cybercity, så min mail ville godt modtage fra 12move, men ikke sende, så jeg kopierede smtp fra cybercity kontoen, og satte den ind i smtp i 12move kontoen..så kunne jeg sende med min 12move gennem CC.

Hvis det ikke er det du mener må du uddybe lidt mere..

/mvh. Jean
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:10 #6
Så det kan altså godt lade sig gøre... jeg gør det...!!!
Avatar billede wolf_ Nybegynder
08. februar 2001 - 23:16 #7
Muligheden er vis vi siger at du altid kobler op med Worldonline at sætte begge konti\'s udgående postserver (SMTP) til Worldonline\'s udgående server.
Så vil du kunne sende med begge konti selv om du kun logger på med Worldonline.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:21 #8
wolf

Det har jeg lige skrevet...*G*
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. februar 2001 - 23:21 #9
Ja det er rigtigt sanne7913, mailserveren kigger nemlig overhovedet ikke efter hvad der står i \"fra\" feldtet, man kan skrive lige hvad man vil feks. Dette@erEnTest.dk sålænge at man bare sender igennen den smtp server som man ringer op til, eller igennem hvilket som helst domain navn man måtte eje.

vw-john --> nu skal du endelig ikke tro at du så kan begynde at sende alle mulige mærkelige mails hvor der feks. står fra \"Julemanden@julemanden.dk\" for der bliver nemlig sat et stempel i meddellelses kilden på mailen hvor der fremgår hvilken smtp server den kommer fra (IP nummer) og hvilket tidspunkt den er sendt, det vil sige at din ISP kan gå ind og se at julemanden@julemanden.dk rent faktigst er dig, og du vil få din konto lukket.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:24 #10
bo..
Nope,  korrekt - har brugt løsningen i ½ år, dog ikke den med julemanden..*LOL*
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. februar 2001 - 23:33 #11
--->> sanne7913

pas på hvis du gør det for at tage fis på folk og de melder dig for SPAM, så sidder du i saksen.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. februar 2001 - 23:37 #12
bo.. tror du misforstod mig...*LOL*..
Jeg mente jo netop, at jeg ikke havde brugt den løsning med julemanden... det var ment som en joke :-(

Den løsning jeg havde brugt i ½ år, var den jeg skrev længere oppe, JEG HADER SPAM, og kunne ikke drømme om at udsende det selv..*S*
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. februar 2001 - 23:46 #13
Nej nej jeg siger heller ikke at du er spammer ;-) men hentydede bare at det er temmeligt farligt at lege med fra linien, hvis man ikke gør det forsigtigt. Mest af hensyn til andre uvidene brugere som kunne læse denne besked senere og få nogle forkerte tanker.......