Avatar billede svjensen Nybegynder
11. april 2004 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Problem med Centrino trådløst netværk under XP Professional

Jeg har fornyelig købt en Vega Pro Z7 bærbar med Intel Centrino processor og dermed også indbygget trådløst netværk.
Den bærbare blev leveret med XP Home Edition og jeg fik problemfrit netværket til at fungere med min SMC router.

Jeg har efterfølgende installeret XP Professional i stedet for, og der er nu opstået det problem, at der er en 'Netværkscontroller' jeg ikke kan få installeret, hvilket betyder at jeg ikke kan få det trådløse netværk til at fungere.

Hjælp ønskes.
Avatar billede basementjack Nybegynder
11. april 2004 - 18:00 #1
Har du evt. været på din laptop producents side og hente en xp pro driver til mit netværkskort?
Avatar billede basementjack Nybegynder
11. april 2004 - 18:02 #2
Eller husket at installere SP1?..
Avatar billede svjensen Nybegynder
11. april 2004 - 20:08 #3
Min XP Professional er fuldt opdateret. Jeg har forsøgt mig med alle (relevante) drivere og utilities fra producentens hjemmeside, men hidtil uden held).
Avatar billede sjmaden Nybegynder
11. april 2004 - 22:21 #4
husk at sætte din laptop til det netværkstype du bruger ex. Structure, ad hoc. osv.
Avatar billede zintazu Nybegynder
11. april 2004 - 23:01 #5
har du været inde på intel's hjemmeside, og hentet deres driver til centrino chipsettet ?
Avatar billede gchris5 Praktikant
12. april 2004 - 00:05 #6
Bare lige for at være "klog". At du har en bærbar med Intel Centrino processor har INTET med trådløst netværk at gøre!

Men der er vel kommet en driver disk sammen med din PC?? Hvor der er drivere til både bundkort, grafikkort og det netværkskort der gør din pc trådløs?
Avatar billede svjensen Nybegynder
13. april 2004 - 00:39 #7
Det er endelig lykkedes mig at få det til at virke.
Jeg fandt frem til at indmaden i min Vega Pro Z7 er identisk med en ASUS M6000N. Jeg hentede driveren til "Intel PRO/Wireless 2200 BG Network Connection" på deres side, og kunne på den måde få installeret netcontrolleren og dermed få mit trådløse netværk til at fungere. Der medfulgte ikke en driver på den medfølgende cd-rom.

Til trods for at jeg ikke fik den eksakte løsning her inde, er jeg villig til at give lidt point for interessen. Som jeg vurderer det, så er 'basementjack', zintazu' og 'gchris5' inde på den rigtige 'linie', så hvis I kommer med et svar falder der lidt af til jer.
Avatar billede gchris5 Praktikant
13. april 2004 - 18:50 #8
Svar
Og godt det virker nu ;o)
Avatar billede zintazu Nybegynder
14. april 2004 - 20:05 #9
Svar, fra lille mig, glæder at man kunne hjælpe :)
Avatar billede svjensen Nybegynder
14. april 2004 - 21:15 #10
Tak for hjælpen. Jeg tillader mig at tage en del af pointene selv, da jeg jo selv i sidste ende fandt den endelige løsning.