Avatar billede frake Nybegynder
11. april 2004 - 16:47 Der er 13 kommentarer

Optage streams fra real player over internettet til mp3?

Hej

Kan man optage streams fra real player over internettet til mp3?
Tænker på om der er et program der kan gøre det eller måske noget andet?

venlig hilsen

Chrstian
Avatar billede henninga Novice
12. april 2004 - 01:18 #1
Du kan bruge den indbyggede Lydoptager i Windows.
Indstil din Mixer så den tager input til indspilning fra Wave.
HenningA
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 02:00 #2
skal det kun være lyd? eller skal det være med billede og det hele?

For hvis du skal have billede med kender jeg ihvert fald et program der kan det hedder StreamBox.

du kan evt. Google den ved at skrive StreamBox+download -så kommer der nogle sider frem hvor man kan downloade den.
Avatar billede frake Nybegynder
12. april 2004 - 09:31 #3
Nej det var ikke med billede, ideen er at jeg gerne vil have nogle realplayer lyd filer til min mp3 afspiller
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 14:31 #4
hmm... så kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig. Eller måske... har du nogle lydprogrammer overhoved? For dem kan du sætte til at optage fra Line-In, Midi osv. Det kunne være en idé at prøve at komme din Line-Out over i Line-In så kan du optage fra line-in.
Ellers optage fra Midi så optager den vist nok al lyd der kommer ud.
Avatar billede frake Nybegynder
12. april 2004 - 15:37 #5
Hvis jeg bruger den optager som følger med windows så kan jeg kun optage i 60 sek. men det virker ellers fint... Jeg har Xp, kender i problemet?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 16:15 #6
Her er en musik optager som jeg lige umiddelbart kunne finde... Den er gratis...
http://download.com.com/3000-2170-10279601.html
<- Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det her program, men ud fra beskrivelsen lyder det som om at det virker.

Men ellers kan du bare søge inde på www.download.com der kan du finde nogle gratis programmer, hvis det er noget.
Avatar billede henninga Novice
12. april 2004 - 18:39 #7
Du kan optage længere tid med Lydoptager fra Windows. Du skal bare trykke på optageknappen igen, så kører den videre (men der bliver selvfølgelig et hul).
Jeg plejer at lave en lydfil der er f.eks 5 minutter på den måde. Derefter gemmer jeg den på harddisken som en slags skabelon.
Når du så henter den ind og optager oveni kan du optage med samme længde.

Noget nemmere er at bruge f.eks. WavwEditor fra dit Nero brænderprogram. Der er ingen begrænsning på længden af optagelser.

Bar husk at sætte input til wave.
HenningA
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 19:17 #8
Men når man bruger optage funktionen fra Windows så bliver lyden kun i Mono, og hvis ens kilde er i Stereo så er det ikke så fedt
Avatar billede henninga Novice
12. april 2004 - 20:30 #9
Ja hvis du vælger mono. Vælger du stereo bliver det da stereo.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 20:42 #10
hvordan vælger man stereo?
Avatar billede henninga Novice
12. april 2004 - 21:07 #11
Det vælger du når du siger "Gem som".
Der er en knap forneden på siden der hedder "Skift".
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 22:32 #12
sejt.. det har jeg aldrig lagt mærke til.
Avatar billede henninga Novice
12. april 2004 - 22:35 #13
he he ;o)