11. april 2004 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adobe Premiere, lyd forsvinder under capture

Jeg er ved at redigere et film projekt men når jeg skal capture film fra dv-kameraet, mangler lyden.

Hvis jeg alligevel lægger det ind på computeren og render det til en avi fil, er lyden der alligevel.

Hvordan kan jeg få lyd i Premiere? både ved capture og timeline?
Avatar billede scathmo Nybegynder
27. maj 2004 - 14:37 #1
Hej
Hvilke type kort capture du fra og igennem??
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. september 2004 - 11:10 #2
Jeg læste et sted på Adobes site, at dette problem skyldes at dit dv-kamera åbenbart har højere prioritet hvad angår afspilning af lyd, end Premiere har.

En løsning er at koble kameraet fra, når du er færdig med at redigere. De havde også et eksempel på en anden løsning, hvor du kunne ændre en eller anden indstilling (har selvfølgelig glemt hvor), sådan at der var lige høj prioritet for afspilning mellem Premiere og dv-kameraet. Så vidt jeg husker (og hæng mig ikke op på det) findes det sted i premiere preferences (muligvis for projektet), hvor du kan ændre om lyd skal afspilles via dv-hardware, desktop eller lignende.

Håber det hjælper dig lidt på vej.
15. september 2004 - 15:39 #3
Jeg vil rode lidt med instillingerne i Premiere så. Tak for svaret
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. september 2004 - 15:51 #4
Hvis det er, så kan jeg da lige kigge nærmere på hvor det er, når jeg kommer hjem fra arbejde. Og evt. se om jeg kan finde den artikel fra Adobe igen.
16. september 2004 - 08:29 #5
Det kunne være rart hvis du kan finde det sted hvor man vælger prioritet