Avatar billede dragonfly Nybegynder
08. februar 2001 - 21:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lære c++ søges

Jeg har netop købt Borland C++ builder 4, da jeg gerne vil lære programmering i c. Jeg har programmeret en lille smule Turbo c++ (borland, DOS), samt Turbo Pascal 6 & 7 (Borland, DOS).

Jeg har ikke nogen erfaring overhovedet med c++ builder, og søger derfor en, der vil guide mig igennem nogle lette programmer (som han/hun selv finder på og laver). Så jeg kan lære det fra bunden. Jeg havde håbet på, at det kunne fungere, så jeg fik en e-mail fra den, der vil lære mig det, hvor i jeg fik en opgave, og når jeg så kører fast, kan jeg skrive efter lidt hjælp.. Lyder det helt åndssvagt, eller er jeg fair nok ?

mvh. Steffen
Avatar billede wisen Nybegynder
09. februar 2001 - 07:59 #1
Jeg tror snarere, at du skal finde nogle tutorials på \'nettet...
Avatar billede wisen Nybegynder
09. februar 2001 - 08:00 #2
Avatar billede wisen Nybegynder
09. februar 2001 - 08:01 #3
Det vil nok være det nemmeste, da du kan tage det i dit eget tempo...
Avatar billede dragonfly Nybegynder
09. februar 2001 - 08:39 #4
Jeg ville nu hellere, om en eller anden kunne guide mig igennem et simpelt program, da jeg har læst en masse tutorials igennem. I en af dem, skulle man lave et \"notesblok\"-program, og det gik fint nok, men da jeg selv ville ændre lidt i det, gik det hele i stykker :-(

Sååå hvis nogen har tid/lyst, glæder jeg mig til jeres svar :-)
Avatar billede preclean Nybegynder
09. februar 2001 - 21:23 #5
hvor gammel er du og hvor bor du ?
grunden til det, er hvis du bor i københavn kan jeg måske hjælpe dig igang.
Avatar billede dragonfly Nybegynder
09. februar 2001 - 21:26 #6
Øv øv, jeg er 18 og bor i Jylland... Så det bliver nok lidt svært, medmindre du mener det kan lade sig gøre via e-mails ?
Avatar billede preclean Nybegynder
09. februar 2001 - 21:35 #7
jeg gidder ikke e-mails !
jeg vil anbefale at du køber en god builer-bog og stater med at lave alle øvelseren fra en ende af.
og til c++ genneralt har jeff alger, TEKNISK FORLAG, to gode bøger på dansk en for begynder,og en vidergående
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2001 - 11:27 #8
Det jeg gjorde, var at finde den bog som talte til mig på mest idiot måde, sådan så jeg fik det basale ret godt skåret ud i pap.
I mit tilælde var det IDG hæftet \"C++ af Chris Jamsa\". Det er på dansk og lærer dig det grundlæggende helt fra starten..

Bagefter tog jeg så fat på en ordentlig motherfuckerbog fra WROX som er på over 1000 sider.. men det fede ved det er, at nu behøver jeg ikke sidde foran skræmen mens jeg læser, nu kan jeg bare læse og så forstå det..

Det virker måske uoverkommeligt når du først ser det, men for den proffetionelle programmør er det fuldstændig som at læse dansk... sådan kan du også få det..