Avatar billede madzc Nybegynder
10. april 2004 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Video hakker på Geforce FX 5200?

Jeg har et 128MB Geforce FX 5200 grafikkort. Problemet er, at når jeg afspiller video hakker billedet ca. hvert femte minut. Problemet er både ved DVD-film, divx, osv... Har prøvet at afspille direkte fra DVD-drevet af og ligeledes fra harddisken. Men den hakker lige meget hvad.
Har installeret nyeste drivere fra www.nvidia.com

Nogen der har en løsning på dette meget irriterende problem?

Vh. Mads

Computer:
Windows XP Home Edition, 128MB Geforce FX 5200, AMD Athlon 2600+ processor, 768MB RAM, 120 GB.
Avatar billede bleze Nybegynder
10. april 2004 - 12:07 #1
www.viatech.com  hvis du har VIA chipsæt skal du installere 4in1 driverne
Avatar billede espersen Novice
10. april 2004 - 13:14 #2
du er vel opdateret med windows ? (især til XP ; ServicePack 1a / SP1a)
Avatar billede madzc Nybegynder
10. april 2004 - 22:33 #3
Har prøvet 4in1-driverne, de hjælper ikke, overhovedet.

...
Avatar billede espersen Novice
11. april 2004 - 00:08 #4
er du helt opdateret med WinXP, DirectX osv ?
Avatar billede espersen Novice
11. april 2004 - 11:32 #5
Sp1a : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

Samling af kritiske updates : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

her er listen over fixes i Sp1a _: (siger det ikke sig selv med den mængde rettelser at det er en god idé at installere den - bemærk især den lange række som er relateret til VGA-performance!)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fServicePacks%2fWindows%2fXP%2fSP1FixList.asp
Avatar billede madzc Nybegynder
12. april 2004 - 13:03 #6
Så, problemer er løst! Herligt!
Point til espersen.