Avatar billede simonbrinck Nybegynder
09. april 2004 - 21:44 Der er 6 kommentarer

Rensning af XP

Hej

Jeg har lige formateret og geninstalleret min harddisk.
Jeg er efterhånden træt af at der er så mange ting der bliver installeret udover windows (er jeg den eneste? ;) og vil gerne rense computeren for programmer og mapper som:

C:\Programmer\Windows NT
C:\Programmer\xerox
C:\Programmer\MSN Gaming Zone
C:\Programmer\NetMeeting
C:\Programmer\Movie Maker
C:\Programmer\microsoft frontpage

desuden vil jeg gerne fjerne extra features som de der fade in ud og skygge på markøren osv.

Kan i ikke give mig en hurtig må at komme af med alt det lort på?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. april 2004 - 21:48 #1
Jeg vil foreslå en anden metode.

Formater dine diske og geninstaller. Og denne gang lad være med at installere alle disse ting der ikke er nødvendige, som bare fylder og som i værste fald indeholder huller som kan udnyttes.

Husk det er ikke kun de mapper du nævner der er problemet, det er også de dll filer der ligges i system32 biblioteket og alle de tilhørende keys i registreringsdatabasen
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2004 - 22:12 #2
du kan roligt slette de mapper, måske med undtagelse af Windows NT.
Skulle det gå galt kan du altid bruge Systemgendannelse, ovennævnte mapper har jeg sleetet og det kører fint.
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. april 2004 - 00:51 #3
kig her http://firewalker.1go.dk ,scroll.png ,der stiller du på alt farveladen i xp, skygge på mus stilles i musse indstillinger i kontrolpanelet ;)
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
10. april 2004 - 10:52 #4
Jeg har hørt meget om det der med virtuel hukommelse, er det noget man skal pille ved?
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
10. april 2004 - 10:56 #5
og hvordan kan det være at svchost bruger 65 cpu i taskmanager
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2004 - 13:06 #6
du skal lade Windows om at passe den virtuelle huk., det gør den udmærket.

Jeg kan ikke umiddelbart svare på hvorfor Svchost bruger 65%, den er jo med i mange forskellige processorer.

Min står. f.eks. på 0%.