Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 14:21 Der er 13 kommentarer

Windows XP og ingen Internet.

Hej

Vi har 2 computer som er opkoblet til Internettet via en Hub. Den ene computer køre Win98 og den anden køre Win2000.

Nu har vi lige installeret / opgraderet til Windows XP, på den computer som tidligere har kørt Win98. Men nu kan denne computer ikke komme på Internettet, og vi har som nævnt blot opgraderet, så alle tidligere indstillinger er der jo fortsat. Men Internettet er væk, vi kan simpelthen ikke komme på nettet længere.

Vi har derfor gendannet Win98 og vupti – så er vi igen på nettet, med denne computer. Men det kan da ikke være rigtigt at WinXP ikke kan komme på nettet.

Er der nogen der kan hjælpe mig?? Idet det er anden gang, jeg oprette dette spørgsmål.

På forhånd tak

Lise Post
Avatar billede riversen Nybegynder
09. april 2004 - 14:28 #1
<snip>
så alle tidligere indstillinger er der jo fortsat
</snip>
åbenbart ikke, for så virkede det vel.

Hvordan ser netværksopsætningen i XP ud?
Avatar billede anddk Praktikant
09. april 2004 - 14:35 #2
Er netkortet installeret korrekt i XP ??

Hvilken internetforbindelse har du og hvordan med IP-nummer ??

XP kan selvfølig køre internet.
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. april 2004 - 15:46 #3
hvad med dette spm http://www.eksperten.dk/spm/487452 ?
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 16:13 #4
Hvor ser netværksopsætningen i XP?

Lise
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 16:14 #5
Hvor ser netværksopsætningen i XP?

Lise
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 16:15 #6
Vi har Telia ADSL, men hvor ser vi IP-nummer?

Lise
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 16:16 #7
hvad med dette spm http://www.eksperten.dk/spm/487452 ?

Dette savr er det samme, men jeg håber fortsat på at der er en som kan hjælpe.

Lise
Avatar billede anddk Praktikant
09. april 2004 - 16:33 #8
Du har ikke XP på den nu vel ??

Når du har XP på den, så prøv at køre en ipcofig i en promt og smid resultates ind her, så vi kan se om du får ip-nummer mv.
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 17:45 #9
Nej xp er ikke på nu, men hjælper ip-nummeret? da nettet fungere fint i win98

Lise
Avatar billede anddk Praktikant
09. april 2004 - 18:46 #10
Det var for at se om du får et IP-nummer og dermed om dit netværk og netkort virkere.
Avatar billede post Nybegynder
09. april 2004 - 19:02 #11
ok, jeg instalere xp igen og kommer tilbage.

Lise
Avatar billede anddk Praktikant
09. april 2004 - 19:15 #12
OK, så chekker du lige i kontrolpanel -> System -> enhedshåndtering om der er gule og eller røde mærkere ud for noget. Derefter går du ud i en promt og skriver ipconfig og poster resultatet her så kikke vi på det.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
09. april 2004 - 19:19 #13
ja, der mangler sikkert en driver.. Men dine net-instillinger er måske (nok) blevet slette under opgraderingen, Og så har du ikke instillet din internetopkobling rigtigt igen.. Du skal også være sikker på at du ikke bruger fast ip, fordi så kan du heller ikke komme på.