Avatar billede boxe Nybegynder
08. februar 2001 - 16:41 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Duron 700

Jeg har en Duron 700, som ikke ville gå op over 777mhz. Så fik jeg af vide at jeg skulle lukke L1 og L7 broerne. Det gjorde jeg så, og nu vil den ikke gå over 750 mhz.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få den et godt stykke højere op i Mhz ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 17:10 #1
Hvormange MHz skal den kunne kører med?

/per
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. februar 2001 - 17:16 #2
Hvilket bundkort har du?
Prøvet at ændre multiplier istedet for bushastighed?
Avatar billede boxe Nybegynder
08. februar 2001 - 18:11 #3
Jeg har et Matsonic MS8117C bundkort.
Jeg har lige \"visket\" de tegnede broer på L7 ud igen, og nu kan den i det mindste køre 800mhz, men jeg vil gerne have den til at køre mindst 900.
Problemet er bare at jeg ikke ved hvor man skruger op for voltene ?!?
Der er ingen Jumpere/DIP Switches til det...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 20:35 #4
Du kan ikke skrue op for spændingen (volt), for alle CPU bruger en bestemt spænding.

Er der noget formål med 900MHz?

Den sidste version af Macintosh G4 med 2 * 500MHz var 30% hurtigere end en Pentium III computer med 1,2 GHz. Macintosh computeren kørte med 2Giga flop hastighed.
Den nye 733Mhz Macintosh G4 computer fra Apple yder 5,5 Giga flop, eller det samme som 3,5 stk. 1,2 GHz Pentium III maskiner.

Hvis du sætter den op i MHz, så bruger den automatisk mere strøm. Samtidig får du behov for en bedre køling af computeren.

/per
Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. februar 2001 - 20:37 #5
Du skal jo ikke sætte bus-hastigheden op... Hvis der ikke er nogen jumpere at sætte op må der i bios være noget der hedder i retning af MULTIPLIER, som sikkert står på 7x(dvs 7*100mhz) den sætter du først til 8x for at se om den vil det. Der burde også være et sted hvor du kan vælge \"Vcore\", den skal du nok sætte til MAX(1.8/1.9) Hvis du skal clocke til 900...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
08. februar 2001 - 20:41 #6
Du behøver at få mere køling, men hold dit kabinet åbent!!! Din Super Chrome Orb er helt fin, jeg kunne i hvert fald godt clocke min 700 til 900 med en Vcore på 1.9(dvs 9x multiplier, og max volt, 1.9) Nu har du ikke lavet det pis med disketten vel???
Hilsen Tim
1.M fra din klasse
Avatar billede boxe Nybegynder
09. februar 2001 - 10:12 #7
Ravn1=> Nej.
I biosen er står der kun hvor meget Vcore køre med (1.63). Der er ikke noget sted hvor jeg kan ændre Vcoren....
Avatar billede boxe Nybegynder
09. februar 2001 - 10:49 #8
Det eneste jeg sådan set vil vide nu, er hvordan man skruger Vcoren op på dette bundkort. Hvis der er en som kan fortælle mig det på en nem måde
Avatar billede boxe Nybegynder
09. februar 2001 - 10:51 #9
... så kan man jo få lidt flere point for det!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. februar 2001 - 11:55 #10
boxe> Bit værdierne (0 og 1) er bestemt ved forskellige spændinger, det ligger ganske enkelt i designet. Derfor kan du ikke skrue op for spændingen. Nul er defineret ved et interval mellem ca. 0 og 0,2 volt, et er defineret i et interval mellem 1,43 og 1,63 volt. Hvis du sætter spændingen op, så brænder du CPU\'en af. Det svarer til at give en pærer 320 V, når den er konstrueret til 220V.

/per

Avatar billede boxe Nybegynder
09. februar 2001 - 12:02 #11
Hvordan kan det så være at andre kan køre med 1.9 volt på deres CPU uden at brænde dem af ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. februar 2001 - 14:22 #12
Spænding, MHz og hastighed har intet med hinanden at gøre. Jo laver energi din CPU bruger, desto billigere er den i drift. Det er en af grundene til at fabrikanterne prøver, at sænke strøm forbruget hele tiden. Men det siger intet om, hvor hurtigt den laver beregningerne.
Prøv at se mit eksempel med Macintosh G4, og den bruger faktisk næsten 50% mindre strøm end den hurtige Pentium processor.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. februar 2001 - 14:22 #13
Spænding, MHz og hastighed har intet med hinanden at gøre. Jo laver energi din CPU bruger, desto billigere er den i drift. Det er en af grundene til at fabrikanterne prøver, at sænke strøm forbruget hele tiden. Men det siger intet om, hvor hurtigt den laver beregningerne.
Prøv at se mit eksempel med Macintosh G4, og den bruger faktisk næsten 50% mindre strøm end den hurtige Pentium processor.

/per
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. februar 2001 - 22:29 #14
hoejrup>> Når du clocker din 700@900 har den brug for mere \"juice\" for at køre stabilt! Så det passer ikke det du siger, det er rigtig nok at nu laver volt nu billigere er den i drift, men det er men jo lige-glad med når man overclocker...
Boxe>> Jeg ved ikke hvordan du ændrer din Vcore, men det skal du for at ku clocke den højere, hvor den stadigvæk kører stabilt...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. februar 2001 - 22:31 #15
Boxe>> Hvis du har åbnet(tegnet) L7 burde den køre med 1.85/1.9 i volt... prøv at tjekke det, men jeg kan ikke stå inde for det da jeg selv sætter Vcore i min bios...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. februar 2001 - 22:34 #16
Du burde ikke have brug for mere køling, din Super Chrome Orb er helt fin(magen til min) med mindre der er 37 grader på dit værelse :-)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. februar 2001 - 22:40 #17
Hvis du er i tvivl kan du læse ligt på denne side http://www6.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/amd-04.html den er god!
Avatar billede boxe Nybegynder
10. februar 2001 - 12:35 #18
ravn1>>Jeg kigger lige lidt på den hjemmeside...

Avatar billede boxe Nybegynder
12. februar 2001 - 08:59 #19
ravn1>> Jeg har gjort nogle af de ting som står på hjemmesiden du gav mig. (Tegnet L1, L3, L4, L7 op) Og nu jeg kan godt få den til at køre med 900MHz (og meget mere), men den vil kun køre stabilt på højst 850MHz når jeg indstiller den på bundkortet, og 880MHz hvis jeg indstiller den i Biosen.
Avatar billede boxe Nybegynder
12. februar 2001 - 09:03 #20
Er det bundkortet, eller er det CPU\'en som bare ik\' vil det jeg vil ???
Avatar billede ravn1 Nybegynder
12. februar 2001 - 21:08 #21
Hvis du kan få den til at køre 880 i bios er det fordi du kan indstille FSB også... Prøv at putte kølepasta på, det hjælper ret meget, men du skal også huske at indstille Vcore! jeg kan godt få min til at køre 850 me den almindelige Vcore, hvad kører du med???
Avatar billede superduck Nybegynder
13. februar 2001 - 04:27 #22
Overclocking fundamentals

MHz forøges!
Vcore forøges!
Køb noget arctic Silver!
Køb en FOP32!
Vær glad!

Stop bitchen and start gaming!
Avatar billede boxe Nybegynder
20. februar 2001 - 20:33 #23
Ravn1>> Den hjemmeside du gav mig hjalp en hel del. Nu køre den med 1100 MHz stabilt. Tusind tak...