Avatar billede gol Nybegynder
08. april 2004 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af nForce2 driver ?

Har Epox nForce2 mb. - Kan ikke se om jeg kører udma på mit DVD drev, under kontrolpanel/system/enhedshåndtering - den skriver kun IDE/ATAPI-CONTROLLER - kan ikke komme videre - driveren jeg bruger er ikke signeret digitalt - skal jeg opdatere min nForce2 driver ? og skal den gamle fjernes først ? Har hentet den nyeste.
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 17:29 #1
Installér den nyeste (uninstall ikke nødvendigt).
Under install sig NEJ til sw-driveren.
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 17:31 #2
Kører selv med 3.13 på mit chaintech nforce2.
Det med sw-driveren er vigtigt hvis du har brænder. Ellers kan du ende op med at du ikke kan brænde (nvidia har ikke helt styr på det).
3.13 er den der har kørt bedst/ydet mest hos mig.
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 17:33 #3
Derefter vil du få standard visning af ide-controllerne:
http://www.chalde.frac.dk/images/dma.jpg

Men hvis du bruger sw-driveren vil det stå anderledes (men igen, undlad at bruge den).

Glemte også lige og sige, at du skal have sp1 (xp) eller mindst sp3 (win2k).
Avatar billede gol Nybegynder
08. april 2004 - 17:45 #4
Har lige installeret driveren - Yes - Nu viser den UDMA6 på min primære IDE-KANAL
og UDMA2 på den sekundære IDE, hvor jeg har en ASUS cd brænder + en ASUS dvd brænder, opdateret til Pioneer 105 med 1.33 firmware - er det ok med UDMA2
Avatar billede gol Nybegynder
08. april 2004 - 17:50 #5
Har SP1 og de andre opdateringer - Hvor mange gange kan man registrere/aktivere sin Xp home edition - oem version ? Nu har jeg lige gjort det igen ;-) Da den sagde at der var omfattende hardwareændringer ? efter opdateringen med 3.13
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 18:20 #6
Jeps det er fint med udma2 til din brænder.

Du kan gøre det "uendeligt" antal gange, men du når til et punkt hvor du skal aktivere over telefon, men kan ikke huske hvor mange gange det er.
Avatar billede gol Nybegynder
08. april 2004 - 18:43 #7
Min dvd skodder, overførselshastighed er ikke på mere end 1,5 - 2 X
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 21:32 #8
Prøv at fjerne ide-kanalen som den sidder på.
Det gør du ved at højreklikke den i enhedshåndtering og vælge fjern. Genstart og lad windows installere driveren igen.
Avatar billede gol Nybegynder
08. april 2004 - 21:49 #9
Takker mange gange, er nu oppe på 7 - 8 X
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 21:50 #10
Så lidt :-)