Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. april 2004 - 13:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD Recorder "DVD RW5240" Justlink driver/firmware

Jeg har 'arvet' denne DVD Recorder:
XP/Bios siger "DVD RW5240"
Forplade siger "Justlink"

Jeg har ikke yderligerer info.

Er monteret i en hurtig PC - OS er XP Pro DK med alle SP's.

Er begynder i dette her DVD stuff...

Det virker som om at RecordNow/Nero6/XP's MovieMaker ikke rigtig vil genkende den... Er der noget der 'mangler' ???
- evt. en anden driver en XP's egen
- firmware opdatering
- Opdatering af RecordNow/Nero6/XP's MovieMaker
- ???

Mere kan følge...
Avatar billede weblockdk Nybegynder
08. april 2004 - 15:17 #1
justlink er bare et andet navn for "burnproof" som Sony har patent på.

Det finder du på mange brændere.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. april 2004 - 23:35 #2
Prøv at søge hos LiteOn og LG.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. april 2004 - 23:38 #3
Her ser det ud som om du snarere skal satse på enten Ricoh eller AOpen:
http://www.google.dk/search?q=DVD+RW5240&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Måske er AOpen et Ricoh OEM drev.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. april 2004 - 23:45 #4
Der må stå noget på brænderen, enten på oversiden eller undersiden. Tag det ud og check.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. maj 2004 - 21:55 #5
Der ER en AOpen DRW4410 ifølge original kassen som nu er gravet frem...
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2004 - 09:08 #6
Prøv at slette enheden i enhedshåndtering og genstart. Virker det ikke, så prøv at se om du har de codecs, som skal bruges til at brænde DVD'er i Nero6 og det andet brændersoftware og til sidst: Find en opdateret firmware til drevet.
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2004 - 10:13 #8
Fint nok. Prøvede du mine andre forslag med at slette i enhedshåndtering. - Hvis du har Nero6 OEM-versionen, så skal du ud og opgradere eller alternativt købe encoder, så du kan håndtere DVD'er i NeroVision Express 2:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/40031
http://www.nero.com/en/nero6_upgrade.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. maj 2004 - 20:47 #9
Jeg har den fulde version af NERO med et passende serienummer (!) der også hånterer NeroVision Express 2 - prøver at lege lidt med den...

Tak for dit og dat - Go' dag/aften/nat
Avatar billede zenze Nybegynder
24. maj 2004 - 22:26 #10
Tak og god fornøjelse i brændingen.