Avatar billede fie Nybegynder
08. februar 2001 - 15:36 Der er 5 kommentarer

Forespørgsel

I en forespørgsel har jeg bl.a.  3 kolonner:
1 Varer,  2 Lever.dato,  3 Afhent.dato.  Jeg skal have søge mellem de to datoer, så jeg får alt med hvad der ligger indenfor de to datoer. Det hele skal over i en tabelformular.
I en anden forespørgsel har jeg bl.a.  2 kolonner:
1 Varer,  2 Lever.dato. Her skruver jeg [Leveringsdato] i kriterierækken, og det virker godt nok, men jeg vil også gerne have talt op hvor mange varer der er af hver slags.
Det skal over i en anden tabelformular.
Kan man det???
Avatar billede janbangm Nybegynder
08. februar 2001 - 15:45 #1
Du akn betreen. Alså i kriterie skveriv between Lever.dato and Afhentdato. Du kunne og henvise til 2 felter i din formular.

Det andet spørgsmål forstår jeg ikke helt, men jeg tror du kan dcount som tæller posterne i en tabel. Kan også laves då den tæller forkomster af en enkelt post
Avatar billede marikke Nybegynder
09. februar 2001 - 08:34 #2
Jeg får ikke det rigtige resultat. Hvis jeg har ter poster 1) lev 02-02-01 & afh 06-02-01,  2) lev 03-02-01 & afh 05-02-01,  3) lev 03-02-01 & afh 04-02-01, kommer der kun een post frem hvis kriteriet er lev 02-02-01 & afh 06-02-01.

Det andet spørgsmål: I en tabelformular har jeg fra en forespørgsel fået vist en bestemt leveringsdato (måske er der 20 linier), men da jeg har tre varegrupper ville jeg gerne et eller andet sted på siden have en rubrik med hvor mange varegrupper, der er på leveringsdatoen. Der skal ikke sorteres efter varegrupper, men kun tælles hvor mange.
Håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede janbangm Nybegynder
09. februar 2001 - 10:35 #3
Har du mulighed for at sende databasen til mig: Access@edb.dk
Avatar billede marikke Nybegynder
09. februar 2001 - 11:35 #4
Tusinde tak for tilbuddet; men jeg har fortrolige oplysninger bl.a. cpr nr. liggende i den, så jeg kan ærgerligt nok ikke sende den til dig :(
Avatar billede janbangm Nybegynder
09. februar 2001 - 12:00 #5
Prøve lige between 02-02-01 and 06-02-01.

Det andet spørg tror jeg du skal og sætte totaler på din forspørgsel.  Du må skal sætte varegruppe til Grupper efter og leveringsdato til antal. Så får du antal af hver varegruppe på den bestemte dag.