Avatar billede okkels Nybegynder
08. april 2004 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

System til bruger-input og admin-udtræk fra Access-database

Hej Folkens,

Jeg har brug for en - måske - kompliceret Access-løsning. Mit scenario ser således ud:

> En besøgende på en hjemmeside leder efter et bestemt produkt, der opfylder en række kriterier, fx størrelse, alder, pris mm. Den besøgende udfylder derfor en form på siden, hvori han/hun afkrydser de kriterier, der er relevante for ham/hende. Disse data skal lagres i en database sammen med brugerens e-mail-adresse.

> Når administratoren for siden så får et produkt ind, skal han kunne søge i databasen efter kunder der er interesseret i et produkt der svarer til det - altså ud fra kriterierne. Så hvis administatoren fx har et produkt, der er 2x4x6 meter, er X år gammel, og koster XXX kroner, skal en liste over potentielle købere og deres e-mail-adresser dukke op.

Systemet skal helst laves i ASP, men PHP kan også accepteres. Databasen skal helst være Access, men MySQL kan også være en mulighed.

Nu ved I hvad jeg leder efter, så derfor er mit spørgsmål: Findes et sådan system? Hvis ja, er det tilgængeligt på nettet? Hvis nej, er det kompliceret at lave? Og er der i så fald nogen der tilbyder sin arbejdskraft - eventuelt mod betaling?

Til slut: jeg er ikke 100% sikker på dette er den rigtige kategori at lede efter svar, men hvis ikke, må I jo sige til.. ;-)

Med venlig hilsen,
Kristoffer Okkels
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. april 2004 - 10:34 #1
jeg laver det gerne mod betaling !-)

du kan fange mig her efter påske:
jesper [a] grini [punktum] dk
Avatar billede okkels Nybegynder
08. april 2004 - 10:35 #2
Kan du komme med en idé om hvilket prisleje vi snakker om?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. april 2004 - 10:57 #3
hvis du sender mig en konkret og præcis kravspecifikation, så skal jeg give dig et tilbud ;-)
Avatar billede okkels Nybegynder
08. april 2004 - 11:17 #4
Jeg er igang med at brygge en e-mail sammen til dig med mere specifikke krav.

Skulle andre være interesseret i at byde ind på opgaven, så smid en besked og jeg sender den samme e-mail til Jer...

Lidt konkurrence skader jo ikke... ;-)
Avatar billede drengen Nybegynder
09. april 2004 - 19:50 #5
Hej Kristoffer Okkels

Jeg er muligvis interesseret i at løse opgaven for dig.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på mail eller telefon, så kan vi snakke videre om løsningen.

Venlig hilsen
Kim Andersen, Datalogistuderende

Mail: kim@grouptown.dk
Tlf: 61704087
Avatar billede okkels Nybegynder
11. april 2004 - 12:03 #6
Hej Kim,

Det er hermed gjort per mail.

Hvis der stadig er andre, der synes det kunne være en sjov opgave, så hører jeg fortsat gerne fra Jer. "Licitationen" er ikke slut endnu! ;-)

Med venlig hilsen,
Kristoffer Okkels
Avatar billede el_cat Nybegynder
12. april 2004 - 10:32 #7
Hej Kristoffer Okkels,

Du skal være velkommen til at sende kravspecifikkationen til mig på lodahl[a]yogl.dk.
På forhånd tak,

Kenneth Nielsen
Avatar billede okkels Nybegynder
12. april 2004 - 20:03 #8
Hej Kenneth,

Jeg har netop sendt en mail til dig med mere specifikke krav og idéer til løsningen.

Tak for henvendelsen.

/Kristoffer Okkels