Avatar billede hanloven Mester
08. april 2004 - 03:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VoIp boks med vis nummer

Hej eksperter.

Jeg har lige tilmeldt mig Ip telefoni hos Musimi.dk - Og vil i den forbindelse gerne ha fat i en VoIp boks, så jeg ikke behøver at bruge computeren når jeg vil ringe.

Da boksen, de kan tilbyde hos Musimi, ikke understøtter vis nummer, vil jeg høre om nogen kender til en god løsning som understøtter den danske vis nummer- standard ??

Håber nogen kan hjælpe.
//Hanloven
Avatar billede os123 Nybegynder
09. april 2004 - 12:00 #1
Musimi kan køre med SIP protokolen
så kan du bl.a. for fat i en SIP telefon med display
min er en BT101/Grandstream købt fra eStation.dk
Vis nr. er en service som musimi skal understøtte.

om SIP : http://www.sip-center.dk
online shop : http://www.estation.dk
Avatar billede hanloven Mester
09. april 2004 - 12:46 #2
Tak for svaret, os123

De anbefaler at man kører IAX, da de mener det giver en bedre kvalitet. - Men de understøtter rigtig nok også SIP..

De skriver at de er ved at introducere en ny adapter, som skulle understøtte det amerikanske vis nr. system, som også i nogen omfang skulle kunne bruges i DK:
https://musimi.dk/index.php/html/main/iaxy-sample.html - Det er det der gør mig lidt i tvivl om hvorledes det hænger sammen ??
Avatar billede os123 Nybegynder
09. april 2004 - 13:08 #3
korrekt, Musimi køre IAX som standard
men du kan vælge at køre SIP under din profil

At de kun vil køre IAXy er kun deres valg,
de burde give kunderne flere valg muligheder

3 flg SIP anbefales:

- BT101 Grandstream SIP telefon
- ATA186 adaptor
- SPA2000 adaptor

ref: http://www.estation.dk
Avatar billede hanloven Mester
11. april 2004 - 15:32 #4
Okay, tak for hjælpen. Jeg hører lige Musimi ad om hvilke standarder de understøtter.. - Det sku jo gerne kunne fungere på de danske telefoner.

Hvis du lige ligger et svar, så får du nogle point :-)

//Hanloven
Avatar billede os123 Nybegynder
12. april 2004 - 12:35 #5
re . danske telefoner :

hvis du vil koble en alm. telefon til sysmtet,
så skal du koble den til en Adaptor.

ATA186 og SPA2000 hver giver mulighed for 2 telefon porte,
hvor IAXy har kun 1 port !

Musimi understøtter både IAX og SIP , men helst vil have at man kører IAX.
Forløbigt har de valgt at kun køre med IAZy adaptoren, men først til salg fra 1 Maj !
Avatar billede hanloven Mester
19. april 2004 - 09:08 #6
Tror jeg vil anskaffe mig Musimi's IAXy adaptor, da jeg syns de snakker ret positivt om den.. - Og så er den jo også forholdsvis billig. Kigger på det efter den 1. maj, der er jo ikke så længe til længere..

Takker for info :-)
Avatar billede hanloven Mester
22. september 2004 - 09:25 #7
os123. Vil du ligge et svar ?? ha en god dag..

//Hanloven
Avatar billede hanloven Mester
13. november 2004 - 06:02 #8
Nå jeg tror vist der er gået tid nok.. Jeg lukker spørgsmålet..

//Hanloven