Avatar billede weblockdk Nybegynder
07. april 2004 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernkontrol af PC via trådløst netværk

Mit spørgsmål går i al sin enkelthed ud på følgende:

Når jeg sidder ved min bærbare vil jeg gerne kunne "overtage" min stationære PC inde i stuen. Jeg vil gerne kunne "importere" skrivebordet og se, hvad jeg ville kunne se hvis jeg sad foran den stationære.

Grunden hertil er, at jeg har indbygget tvkort i den stationære, og jeg har en lumsk ide om, at kunne komme til at se TV i fx køkkenet eller soveværelset via fjernkontrol.

Er der noget i Windows XP der understøtter en sådan fjernkontrol, eller skal jeg ud og investere i nyt program - og i givet fald hvilket?

på forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. april 2004 - 20:20 #1
Det kan du sagtens. Med VNC der er gratis. http://www.realvnc.com/

MEN Dette er den sikre opskrift på at få dit system hacket. For det første er der ofte ret dårlig sikkerhed på trådløse netværk og så med et fjernadministrations program, ikke allene har du et åbent system, du stiller oven i købet de nødvendige værktøjer til rådighed for dem der måtte have lyst til at bruge dit net til alt muligt. Bankerne kunne lige så godt skrive kombinationen til deres boks på den ulåste dør ind til banken.

Rigtig god fornøjelse. Jeg tager gerne vædemål. Mit gæt er 7 timer før den første har været på besøg og rusket rundt i dit system når du sådan selv beder om det
Avatar billede weblockdk Nybegynder
08. april 2004 - 05:29 #2
øhh.. tak for svaret.

Lige et spørgsmål på falderebet, såfremt man kører med 128 bit kryptering (Wep) samt MAC beskyttelse - er netværket så stadigvæk så nemt at hacke som du siger det er - altså hvis jeg bruger programmet du linker til?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2004 - 12:51 #3
Web kryptering er relativt let at bryde. lidt afhængig af hvor meget trafik der køre på dit net, og mac adresse filtrering udgør heller ikke det store problem for den professionelle. Du bør undersøge hvor mange ande trådløse netværk der er i dit nærområde (det kan du gøre med programmer som Network Stumbler og Kismet) Hvis du beskytter dit netværk rimeligt så vid de fleste tage et andet netværk end dit

Læs de artikler jeg har skrevet om hvordan du sikre dit net, både dem om trådløse net og dem om hvordan du sikre pc'erene

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede weblockdk Nybegynder
08. april 2004 - 15:22 #4
Jeg har brugt network stumbler uden at finde noget andet net i området (ikke engang mit eget idet mit LinkSyS accesspoint ikke er understøttet af programmet - endnu!)

det er et 802.11g accesspoint jeg har købt, netop for at sikre mit trådløse netværk mest muligt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2004 - 15:34 #5
Du løber en risiko. Hvor stor den er ved jeg ikke, du kan vurdere den ved at kikke i dit område, holde øje med dit net og så sætte tingene så sikkert op som muligt.
Læs dine logfiler jævnligt og foretag løbende vurdering af om du stadig kan forsvare at have denne software kørende på din maskine