Avatar billede hitengel Praktikant
07. april 2004 - 14:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

iPod vs. Asono?

Jeg skal snart ud og købe en ny mp3-afspiller/ ekstern harddisk, og har fundet frem til, at det enten skal være en Asono HDD 500 på 40 GB http://www.mymusic.dk/shop/default.asp?vis=vare&id=440&sek=Bærbar%20MP3 eller en iPod også på 40 GB http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45169.
Nu er der jo næsten en en prisforskel på 700 kr, og Asono-modellen virker også smart nok, men jeg kender ikke så meget til den udover beskrivelsen på ovenstående link. iPoden kender jeg mere til, og designet er jo lidt mere lækkert, men jeg gider ikke give 700 kr ekstra bare for Apple-navnet.
Hvad er jeres vudering og kendskab til Asono? Det skal lige nævnes, at afspilleren skal bruges til win xp både til overførsel af mp3-filer og som ekstern harddisk. Så hvad bør jeg investere i?
På forhånd tak.
Avatar billede hitengel Praktikant
07. april 2004 - 14:24 #1
Ups, forkert URL til Asono... Her er den rigtige http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78932
Avatar billede pbf2004 Nybegynder
07. april 2004 - 18:17 #2
Jeg har selv en iPod og min ven har en Asono.
Jeg vil klart foretrække iPod
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. april 2004 - 21:38 #3
Så ville jeg hellere købe en Creativ Zen Xtra istedet for en iPod -> Alle tests viser at den er bedre på alle punkter pånær designet.

Den er også en HEL del billigere en iPod - og har 20 gb mere harddisk.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45709
-> Her er et link til den. Jeg synes den er rigtig fed.
Avatar billede janker Nybegynder
09. april 2004 - 23:15 #4
På den side du har refferet til mht. Asono står der ikke noget om dens tilslutningsmuligheder firewire usb 2.0 ol.???
Kender du specifikationerne??

P.s. jeg ejer selv en iPod og kan klart anbefale den og når du sakkl bruge den som hardisk er det jo en fordel at den lader sig selv op via firewire...
Avatar billede hitengel Praktikant
12. april 2004 - 22:27 #5
>stefmeister
Den der Creative-model ser faktisk rigtig lækker ud... Dog lader en del af kritikken af den at være, at den ikke kan genkendes som drev af Windows, og at lyd-kvaliteten er lidt svingende. Har du selv denne afspiller, og kan du så evt. mane disse rygter til jorden? For hvis det ikke har noget på sig, virker den da helt klart lækrest!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 22:31 #6
Jeg har den ikke selv... det har jeg sku ikke råd til... men de anmeldelser jeg har læst der har den fået god karakter.
Det med at den ikke kan genkendes af windows det er sikkert bare en lille firmware updatering den skal have, det kan man med de fleste nye afspillere fra sin computer. Det med lyden ved jeg ikke noget om.
Avatar billede hitengel Praktikant
12. april 2004 - 22:41 #7
Ok, men du skulle vel så ikke have nogle links til de anmeldelser, du snakker om? For jeg mangler lidt mere information om bl.a. hvor høj bitrate den understøtter...
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 23:24 #8
hmm... kan lige prøve at se efter engang.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 23:34 #9
Har fundet testen... men det var i et blad - T3 Februar 2004.

Men har lige fundet en test på nettet.

http://www.theregister.co.uk/2004/03/25/creative_jukebox_zen_xtra/

her er der også noget...
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000DFZ67/104-2253178-6341524?v=glance

Men som sagt, jeg har / kender ikke nogen der har den så jeg ved ikke om den rent faktisk er bedre en iPod, men det lyder sådan.
Avatar billede muzak Nybegynder
22. april 2004 - 21:29 #10
Tjek dette link og få svar på det hele. Selv ville betale ekstra for iPodens design, men det er en smagssag... Cnet anmelder det hele tifredstillende

http://reviews.cnet.com/Music/4502-6497_7-0.html?tag=dir.hd