Avatar billede hou Nybegynder
07. april 2004 - 12:03 Der er 16 kommentarer

WAN ustabilt - netværket bliver unavailable ca. hver halve time..

Vi er en opgang der deler en trådløs opkobling.

Mit problem opstår efter jeg har været på nettet i ca. 10 min - ½ time. Pludselig får jeg beskeden "Network Connection Unavailable".

Ca. et sekund senere siger den "One or more wireless networks available" men kan ikke logge på selvom jeg trykker på connect.

Jeg er derfor nød til at disable min netværksforbindelse og så enable den igen, hvorefter jeg har en forbindelse igen.

Jeg kører Windows XP Pro, har en 3Com Office Connect USB adapter. AP er et Linksys.

Min maskine er stationær, men jeg har prøvet at have den rigtig tæt på AP (USB-forlænger), uden at det gør nogen forskel - den falder stadig ud.

Jeg har ikke slået IEEE 802.1x Authentification til.

Jeg har også prøvet at tilføje "AuthMode"=dword:00000002 med RegEdit i
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/EAPOL/Parameters/General/Global

Jeg kører Norton Antivirus Auto-Protection, men mener ikke jeg har nogen firewall installeret. Når jeg kører Overnet påstår den godt nok jeg er bag en firewall - men jeg har jo ingen installeret.
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 16:35 #1
nej detr er fordi du har en router (eller ejdommen har en)

prøv at slå ieee 801.xx godkendelse fra på dit netkort
Avatar billede hou Nybegynder
07. april 2004 - 17:21 #2
Jeg har som sagt en USB netværksadapter, og ikke et netværkskort.

Kan jeg stadig slå det der 801.XX godkendelse fra og hvordan? eller er det det samme som jeg allerede har nævnt med IEEE 802.1x ? Det er nemlig slået fra. Please Help!
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 17:25 #3
ups ja det var den, den havde jeg lige overset! (men en usbadaptor kan godt være et netværkskort)

Men din norton kan godt have indbygget firewall! prøv at kontroller den igen om der ikke er en indbygget i den! for den blokere nok for svchost.exe hvis den gør det så kan du ikke få en ny ip-adresse også vil du opleve det du beskriver der.
Avatar billede hou Nybegynder
07. april 2004 - 22:50 #4
Den har ingen firewall - og XP-firewall er heller ikke aktiveret. :'(
Avatar billede kenp Novice
07. april 2004 - 23:10 #5
prøv at skifte kanal på din router/accesspoint, for det kan være andre net som den lige pludselig finder som kan forstyrre dit! så hvsi du kan se andre net, så prøv at vælge en kanal som ligger mindst 5 væk fra dit.
Avatar billede hou Nybegynder
08. april 2004 - 10:38 #6
Vi har kørt netværket på både kanal 5 og 10. Desuden har jeg ikke observeret andre netværk heromkring. Netstumbler kan f.eks. heller ikke finde andre netværk.
Avatar billede cne Nybegynder
08. april 2004 - 21:35 #7
Hvis du bruger XP's indbygget wireless klient (Wireless Zero Configuration), så kør denne XP update patch, den har løst det samme problem for mig.

http://support.microsoft.com/?kbid=826942

Der er nemlig masser af fejl i XP's indbygget klient, som denne patch retter udover det problem du taler om.
Avatar billede hou Nybegynder
09. april 2004 - 10:01 #8
Det lyder spændende. Det vil jeg prøve - hvordan ved jeg om jeg skal bruge 32-bit eller 64-bit versionen?
Avatar billede kenp Novice
09. april 2004 - 10:05 #9
du bruger 32 bit versionen 64 bit er den nyeste server version
Avatar billede hou Nybegynder
09. april 2004 - 10:06 #10
Nå ok - den kunne ikke installere 64-bit versionen, så jeg prøver den anden.. :o)
Avatar billede hou Nybegynder
10. april 2004 - 13:36 #11
Bras - det "virker" stadig på samme måde. (nu skete det lige igen igen)..
Avatar billede kenp Novice
10. april 2004 - 13:50 #12
så husk at kontrollere at IEEE 801.xx godkendelse ikke er blevet aktiveret igen.
Avatar billede hou Nybegynder
10. april 2004 - 16:36 #13
Det er den ikke. :o(

Er Windows 2000 bedre til trådløse netværk? Jeg kan ikke forstå det skal være så bøvlet at få det til at køre stabilt. Har hørt om mange andre der har haft samme problem med deres netværk.
Avatar billede cne Nybegynder
10. april 2004 - 17:14 #14
Måske, du skulle prøve at bruge 3Com's klient program, istedet for XP's indbygget, hvis det følger med...
Avatar billede hou Nybegynder
11. april 2004 - 13:56 #15
Jeg startede med at bruge 3com's klient, men det lader til at den har samme problem. Måske er det min adapter?
Avatar billede caspers Nybegynder
14. april 2004 - 21:54 #16
Et gæt kunne være at den laver DNS request hver halve time, prøv at brug statisk IP nummer i et par timer.