Avatar billede reimers Nybegynder
07. april 2004 - 11:02 Der er 1 løsning

Ekstern HD via USB 2.0 giver Delayed Write Failed i Windows XP

System: Medion PC MT6 (Aldi model fra november 2002), MD 5000 Mainboard baseret på SiS 648 North Bridge & 963 South Bridge chipsets med P4 2.66 GHz processor. Tilkoblet ekstern harddisk-skuffe (med IBM Deskstar 120GXP 80 GB, men forskellige diske er afprøvet) via USB 2.0.
Systemet kører Windows XP Professional.

Problem: Når jeg arbejder på den eksterne hd fremkommer fejlmeddelelsen "Windows Delayed Write failed - unable to save all the data to the file g:\$Mft..." efter kort tid. HD'en lyser som om der skrives til den konstant og det er nødvendigt at slukke den.

Har forsøgt: Der synes ikke at være et specifikt motiv i mine søgeresultater, men jeg har fundet og forsøgt nogle forskellige ting:
(1) Koble HD-skuffen flere andre PC'ere (naturligvis). Den fungerer upåklageligt.
(2) Udskifte harddisken (med en Seagate 120 GB). Samme fejl opstår på min PC.
(3) Slået Windows Fast User Switching fra.
(4) Ændret i indstillingerne for Virtual Memory. Paging file size for den eksterne HD blev ændret til det samme som C:\-drevet (1152-2304 MB).
(5) Ændret Policies for disken. Både forsøgt med "Optimize for quick removal" og "Optimize for performance".

Har overvejet:
(1) at finde nye drivere til USB, men kan ikke finde nogen til min Medion PC.
(2) lave en bios-update. Ved ikke om det overhovedet har nogen indflydelse på USB.

Håber nogen kan hjælpe, da jeg er løbet panden lidt mod en mur.

mvh.
Reimers
Avatar billede reimers Nybegynder
14. juli 2004 - 14:39 #1
Har købt en med Firewire i stedet. Virker upåklageligt!