Avatar billede ferocius Nybegynder
07. april 2004 - 10:43 Der er 5 kommentarer

Debian 1000hz kernel.

Har fået at vide man kan ændre den til at køre 1000hz istedet for 100. Men hvordan? :-)

pft.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. april 2004 - 14:00 #1
Hvad er det lige nøjagtigt du gerne vil have til at køre med en frekvens på 1000hz?
Avatar billede ferocius Nybegynder
07. april 2004 - 15:04 #2
Ja gid jeg kunne fortælle dig det - har bare fået at vide man kan sætte kernen op til at køre 1000hz inden man kompilere den, ved at ændre i en fil eller sådan noget. Og det skulle give en hel den performance.
Avatar billede strych9 Praktikant
07. april 2004 - 15:40 #3
Det er vist noget vrøvl du har hørt.

De 2 primære ting du kan gøre for at tweake din kernel (hvis den da ikke er direkte miskonfigureret), er at benytte preemptive kernel option, og low latency scheduling. Jeg er ikke klar over hvor vidt disse er kommet ind i Debians kernel. Jeg tvivler for Debian er generelt en smule konservativ. Så skal du alternativt have fat i kernel sources selv og compile.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. april 2004 - 01:32 #4
Nu har jeg fundet ud af lige præcist hvad det er du har hørt. Læs her:
http://www.techworld.com/opsys/news/index.cfm?newsid=1360
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2004 - 17:45 #5
kunne du acceptere svaret?