Avatar billede kongkrog Nybegynder
07. april 2004 - 08:39 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

SALORA SVD 1022 kodefri?

Hej har købt ovenstående DVDafspiller. Hvordan gøres den regionskodefri?
Avatar billede norbert Nybegynder
07. april 2004 - 15:50 #1
Det er ikke sikkert den virker, men prøv denne:
1. Turn on DVD player
2. Press Setup, Stop, Previous track and Next Track (separately :).
3. Factory setup screen is now active.
4. Modify settings (Region=BYPASS, Macrovision=OFF) and press Setup to exit menu.
Held og lykke :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 20:14 #2
Fandt du ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede kongkrog Nybegynder
13. april 2004 - 14:25 #3
Det virker ikke. Der vises ingen factory setop skærm efter punkt 2.
-KongKrog
Avatar billede norbert Nybegynder
13. april 2004 - 14:28 #4
Det var ;rgerligt, men det var da et fors'g v;rd. Jeg kan nok ikke hj;lpe dig mere.
Norbert
Avatar billede kongkrog Nybegynder
13. april 2004 - 14:31 #5
Men ellers tak for forsøget!...
-KongKrog
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 00:48 #6
Avatar billede kongkrog Nybegynder
17. april 2004 - 12:18 #7
Fin side, men den indeholder intet om Salora afspillere!
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 17:02 #8
jov da.... ????
Avatar billede kongkrog Nybegynder
17. april 2004 - 20:40 #9
nej da!... hvor ser du det da?
Avatar billede norbert Nybegynder
17. april 2004 - 20:50 #10
Jeg har kigget de steder, det eneste sted jeg kunne finde, er det, jeg har lagt til dig i starten. Der er simpelthen ikke andet, desværre. :-( Det fandt jeg forøvrigt her: http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=salora&Search=Search
Norbert :-)
Avatar billede kongkrog Nybegynder
17. april 2004 - 20:52 #11
Øv...
Jeg har kontaktet det sted jeg købte afspilleren - måske kan de hjælpe. Herefter vil jeg afgøre evt. pointfordeling.
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 23:54 #12
Avatar billede theshadow Nybegynder
17. april 2004 - 23:56 #13
vent hov jeg sælger finlux produkter!!!! finlux sælger salora... jeg ringer til dem på mandag!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
19. april 2004 - 12:56 #14
Inspireret af shadows sidste kommentar har jeg fundet følgende forslag:

Forslag 1:
Don't insert disk, press Set-up, Stop, Previous and Next
Now you are in the factory menu where you can set region and Macrovision

Forslag 2
Press Set-up
Go to the General set-up and press Play
Go to the TV display and press Stop, Previous and Next

Forslag 3
Open the tray
Using the remote enter 2, 8, 1 and 2
Press Enter
A system menu appears where the region code can be changed
Avatar billede norbert Nybegynder
19. april 2004 - 13:05 #15
Det kan godt være, det er et dumt spørgsmål, men jeg ta'r chancen :-)
Har du undersøgt, om maskinen ikke er kodefri?
Norbert :-)
Avatar billede kongkrog Nybegynder
19. april 2004 - 22:44 #16
Hej
Nu har jeg faktisk via forhandleren selv fundet løsningen. For evt. andre interesserede er den her:

1.      Åben CD skuffen
2.      Tryk "MENU" på fjernbetjeningen
3.      Indtast "3006" og derefter "0" (NUL) for regionsfri.

- og det virker!
Avatar billede kongkrog Nybegynder
19. april 2004 - 22:45 #17
så er spørgsmålet bare om jeg skal fordele point og hvordan - hvad synes I?
Avatar billede norbert Nybegynder
19. april 2004 - 22:49 #18
Jeg svarer naturligvis kun for mig selv, men jeg synes, at da du selv har fundet svaret, vil jeg ihvertfald ikke have point. Dem har du selv fortjent :-)
Norbert :-)
Avatar billede theshadow Nybegynder
20. april 2004 - 08:06 #19
jaaaaa. det ver også den jeg fik da jeg ringe idag.... lol.. (".)
god fornøjlse
Avatar billede theshadow Nybegynder
20. april 2004 - 08:08 #20
Ps... han nævnte og så at Det her med RCE kode film. skiftet man bare 0 med 1 eller 2
Avatar billede kongkrog Nybegynder
20. april 2004 - 17:23 #21
I hvert fald skal I have tak for hjælpen (eller forsøgene på det)
Avatar billede norbert Nybegynder
20. april 2004 - 17:25 #22
Velbekomme :-) Og som sagt, jeg vil ingen point have:-)
Norbert :-)