Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 00:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dårlig forbindelse med Logitech headset og Bluetooth

Jeg har netop fået forbindelse med min Logitech Mobile Bluetooth Headset og usb-adapteren.

Problemet er nu at jeg nærmest skal sidde med hovedet inde i USB-porten for at få ordentlig forbindelse. Går jeg bare 2 meter væk skradter det helt vildt i høretelefonerne.

Jeg kan se signalet bliver svagt.

Er der nogle som ved om det er normalt for bluetooth, eller om jeg laver noget galt i opsætningen.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
07. april 2004 - 10:24 #1
Nej det burde virke fint - også på to meters afstand....

Hvilken USB adapter bruger du? En der fulgte med til headsettet? Jeg går selvfølgelig udfra at du har hentet de nyeste drivere til headsettet...

Har du trådløst netværk? 802.11b/g kører på samme frekvensbånd, så de generere ofte hinanden - prøv evt. at skifte kanal på dit accesspoint (og dermed frekvensbånd).
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 12:09 #2
Det gør det bare ikke hos mig. Muligvis er der noget galt med udstyrret, som du skriver. Er der nogen løsning/mærker af headset og usb-adapter, som du vil anbefale. Logitech gik ikke....
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 12:12 #3
af usb-adabter bruger jeg en model, som jeg købte hos zitech.
Men jeg har fået pengene tilbage og vil meget gerne have du anbefaler et system som virker (se ovenstående).
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 12:22 #4
Det var denne usb-adapter, jeg købte

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=89825
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 14:50 #5
man kunne også brøve at sætte en usb-forlængerkabel i usb porten, og derved få adapteren et godt stykke væk fra selve computeren,
selvom det i teorien ikke burde forstyre.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 14:55 #6
hvis jeg skal anbefale et system der virker må det jo blive logitechs eget system.
f.eks. mx900 bluetooth musen.
der medfølger en usb bluetooth hub der så står på skrivebordet.

det virker for mig, og det virker GODT.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 14:58 #7
Det har jeg også tænkt på. Men nu har jeg afleveret headsættet.
Mit spørgsmål er om de_thomas - eller andre - kan fortælle mig om en bluetooth løsning, som virker og give mig navnet på headset og bluetooth-adapter.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 15:05 #8
Det er et trådløst HEADSET jeg skal bruge, ikke en mus.
Kender du et trådløst headset, som virker.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 15:22 #9
ja jeg ved godt at det ikke er en mus du leder efter,
men det er bare sådan at for at få logitechs usb-bluetooth hub, er du nød til at købe en af de ting, hvor den følger med til.
der er lige nu 2 mulighedder
1. Logitech DINOVO desktop (tastatur+mediapad+mus+hub) kr. 2000,-
2. logitech mx900 optical bluetooth mouse (mus+hub)kr. 550,-
-
jeg har selv det første.
jeg har også logitech bluetooth headsettet, og det virker upåklageligt.
for de kr. 550,- får du tilmed verdens bedste mus.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. april 2004 - 15:36 #10
Hvad er der så smart ved den hub? Hvad skal jeg bruge den til?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 15:48 #11
du beskriver tidligere at du havde købt en usb-adapter hos zitech, men har fået pengene tilbage.
Du beskriver senere at du også har leveret headsættet tilbage.

det lyder som om du ikke har nogen af delene, og skal bruge nye.

Det som usb-adapteren kunne (eller skulle kunne)-
kan logitech HUBén gøre bedre, Det er altså den der gør selve din computer i stand til at sende og modtage data (og voice) gennem bluetooth.
Grunden til at du får den med MX900 musen, er at denne mus jo netop er en bluetooth mus, og således har brug for at computeren kan modtage signalet Ikk?
HUBén kan ydermere kommunikere med alle muglige andre bluetooth ting. så som PDA og mobiltelefon.
Avatar billede abratus Nybegynder
07. april 2004 - 20:37 #12
Jeg har lige siddet og kigget lidt med,og er selv brændt varm på det tastatus der
Logitech DINOVO desktop,men der er lige nogle spørgsmål som trænger sig lidt på.
jeg syntes at have læst at man kan styre sin Win amp fra den media pad kan det passe
og hvad med telefonen jeg har lige købt en spv e200 og der skulle man kunne koble telefonen til på en eller anden måde så man er i stand til at styre computeren over fra sofaen
http://www.ruttensoft.com/smartphone/mediaremote.htm
skulle jeg så kunne koble den til den hub som du siger følger med ??
stråler hvad med dem ??? jeg har altid været lidt modstander af trådløse ting på grund af alle de stråler de udsender.
Hvad med "aflytning" jeg syntes man hører så meget for tiden, med trådløse netværk
gad vide om der så kunne sidde en eller anden med en modtager og "lure" ens adgangs koder til Banker og ligende ???
og lige en sidste ting : Er det varen eller hvad "kvali" du ved
hmmm det skulle vidst være alt for denne gang,håber du ligger inde med et svar eller to
Hilsen Dennis
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 21:00 #13
ja dinovo sættet kan alt det du gerne vil
http://www.fastlanehw.com/reviews.php?action=view&revid=83

kvaliteten er SUPERB (minder lidt om IBM for 10 år siden)
ingen knirken.
faktisk er det nøjagtig som at skrive på en laptop, bortset fra at det ikke er helt flat.--- (hvilket kun gør det bedre)
Eneste hage er at tasterne på mediapaden, er en lille smule mindre end normale.
med hensyn til stråler ?
du hører vel radio ?
og hvis du er et menneske, har du vel også en mobiltelefon ?
-
Det er lidt dyrt 2000+
men det er uden tvivl det bedste produkt af typen.
både tastaturet og musen
Avatar billede abratus Nybegynder
07. april 2004 - 21:27 #14
Hold kæft en fed side
Jamen der er ikke noget og diskutere, jeg bliver nød til at eje det tastatur
hvor kan jeg få det til de 2000 der ???
og lige en sidste ting : sluger uhyhet så masser af batterier eller hvad ???
Og tak for Hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 21:39 #15
batterierne i tastaturet og i mediapaden varer nærmest for evigt.
batterierne i musen er genopladelige og oplades ved at stille musen oven i HUBén natten over en gang i mellem.
det er død smart
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46258
Avatar billede abratus Nybegynder
07. april 2004 - 22:05 #16
Fedt nok
de_thomas tak for hjælpen
og go Påske