Avatar billede mjanum Nybegynder
08. februar 2001 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvid blur (udvisket) kant på billede

Jeg har et billede der skal anvendes på en hjemmeside. Siderne har hvid baggrund og nu vil jeg gerne have at billedernes kanter er udvisket med hvidt. Et eksempel er flash billedet på http://www.msdn.com

Hvordan kan jeg gøre dette i PSP 7.0, en step by step ville være herlig.
Avatar billede blood Nybegynder
08. februar 2001 - 12:59 #1
Det hvor du vælger farve
Der er det 4 boxe
De to nederste bruges til efecter
Og de to øverste bruges til at vælte farve

Hvis du så holder musen inde på en af de øverste får du 4 nye felter
Den første er en pensel og nummer 2 er til at fate som du vil have det

Svar nok?
Avatar billede blood Nybegynder
08. februar 2001 - 12:59 #2
Fuck hvor jeg staver!
Avatar billede mjanum Nybegynder
08. februar 2001 - 19:29 #3
Ikke helt :-)

Jeg er med på at det er det funktionen gemmer sig, men hvordan får jeg det på mit billede, jeg gør følgende:

1) Vælger 15 pixels område hele vejen rundt i kanten af billedet.

2) vælger gradient, som du skriver, men jeg kan ikke finde ud af at lægge det på, så det hvide gradvis bliver transparent ind mod billedet - er min forklaring til at forstå ??
Når jeg gør det, bliver hele 15 px. kanten hvid rundt om........

På forhånd tak - og det er ok med stavningen :-)
Avatar billede blood Nybegynder
08. februar 2001 - 22:34 #4
Det er da ikke så svært
http://www.danskweb.com/eksperten/mjanum.jpg
Prøv dig frem!!!
Avatar billede microtec Nybegynder
08. februar 2001 - 23:49 #5
Du kan benytte PaintShop PRO til dette lille nummer. Du gør således:

- selection tool og laver en firkant i billedet.
- Vælg \"Selection\" og \"Invert\" fra menuen.
- Vælg \"Selection\", \"Modify\" og \"Feather...\".
- Vælg hvor udtværet du ønsker kanterne f.eks. 10.
- Tryk nu på delete-tasten.

Resultatet er at billedet flyder sammen med den farve du havde valgt som baggrundsfarve.
Avatar billede mjanum Nybegynder
09. februar 2001 - 10:34 #6
microtec det var præcis det jeg var på udkig efter - perfekt. I deler dog pointene, for blood tog sig tid til at lave et lækkert billede mv. håber det er ok for alle :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
09. februar 2001 - 10:46 #7
mjanum >> Helt OK.
Kan godt lide din holdning.