Avatar billede therevelation Nybegynder
06. april 2004 - 18:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

en lille latinsk sætning

bare for at være morbid *ss* nej jeg ville lige høre om nogen kunne oversætte nedenstående sætning til latinsk *s*

"The only certain thing in life is death."

mvh Michal
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. april 2004 - 19:07 #1
ingen latin sagkyndige *s*
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. april 2004 - 19:16 #2
giv det lige lidt tid ... latin er jo ikke lige det nemmeste...

Her er en klippe-klistre løsning (da jeg ikke har indgående kendskab til latin) - derfor tager jeg ingen ansvar for bl.a. bøjning af ordene, endelser osv.

  "in vita, mortis solus constant est"

Direkte oversat ( i livet, døden eneste konstant er )  -- eller sagt på en anden måde

I livet er døden den eneste sikre ting

Håber det er en nær nok approximation :-)
Avatar billede therevelation Nybegynder
06. april 2004 - 19:17 #3
det rækker fint bear takker :o) det er ikke til skole det er bare en lille privat ting *ss* smid et svar :o)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. april 2004 - 19:18 #4
^svar^
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. april 2004 - 19:29 #5
http://bobi.ifs.hr/~mpinter/proloc.html er forresten en sjov ressource af kendte latinske ordsprog - hvis du er interesseret...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. april 2004 - 19:47 #6
forresten, så er der også udtrykket som måske kunne være til nytte -- og her ved jeg med sikkerhed, at det er korrekt latin

  memento mori!

--- det betyder "Husk døden!"
Avatar billede therevelation Nybegynder
07. april 2004 - 12:18 #7
det ser nice ud :D vil jeg da lige kigge på thx *s*
Avatar billede jgbech Nybegynder
07. april 2004 - 16:45 #8
memento mori = "husk at DU skal dø" -(