Avatar billede brian_l Nybegynder
08. februar 2001 - 11:46 Der er 5 kommentarer

Windows NT og IRQ

Ved installation af et multi seriel kort på en windows NT 4.0 Server, ligger den sig ind på irq 11 som i forvejen bliver brugt af Serverens Grafik kort (onboard - Matrox).

Hvordan får jeg ændret på IRQ\'en på en af enhederne .... kan ikke lige umiddelbart se hvor jeg kan håndtere det.
Avatar billede spikey Nybegynder
08. februar 2001 - 13:20 #1
Det kan du gøre inde i enheds håbtering så kan du reservere nogle recurser
Avatar billede brian_l Nybegynder
08. februar 2001 - 13:28 #2
Den holder desværre ikke da NT ikke har enhedshåndtering ligesom Win95/98, hvis det bare var så let
Avatar billede spikey Nybegynder
08. februar 2001 - 13:36 #3
øv ..
Avatar billede pallepirat Nybegynder
17. februar 2001 - 10:58 #4
Hej brian_l

I controlpanel vælger du ports. Herinde vælger du den port du vil ændre irq på og klikker på settings og så på advanced. Her kan du så ændre på irq på porte. OBS! Den står på default.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:21 #5
NT understøtter IKKE Plug/Play IRQ relocating. Hvis du ikke kan stille IRQ på dit kort, kan du som sidste udvej forcere en bestemt IRQ på det slot i motherboardet du sætter det i. Dette gøres i BIOS. Husk at vælge et slot som ikke deler IRQ med andet end det som du kan leve med.