Avatar billede hansolo Nybegynder
08. februar 2001 - 11:19 Der er 16 kommentarer

shit, PCen funker ikke!

Prøvde i min iver på bedre ytelse å overklokke min amd k6-2 400mhz til 448 mhz, ved å øke systembussen til 112 mhz! multiplikator 4x, dette resulterte i at maskina startet opp, men harddisken konket ut. Bios finner ikke hd. Er det noe jeg kan prøve, foruten å kjøpe nytt hovedkort?
Mitt hk er en aopen ax59pro
Avatar billede disky Nybegynder
08. februar 2001 - 11:21 #1
ja sætte den tilbage på den korrekte hastighed
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. februar 2001 - 11:22 #2
Man kan overclocke, ja... men hvorfor gøre det? - En processor er optimeret til en bestemt clockfrekvens. Alt andet KAN betyde ustabilitet. Hvorfor risikere det?

NanoQ - én der elsker at gå med både livrem og seler.
Avatar billede hansolo Nybegynder
08. februar 2001 - 11:23 #3
hehe, har prøvd det. Får startet opp maskinen med oppstartsdisk, men får ikke formatert hardisken, funker ikke med fdisk heller. :(
Avatar billede disky Nybegynder
08. februar 2001 - 11:23 #4
prøv med en anden HD
Avatar billede hansolo Nybegynder
08. februar 2001 - 11:24 #5
okidoki
Avatar billede disky Nybegynder
08. februar 2001 - 11:25 #6
nanoq: jeg har selv overclocket min Celeron 300 MHz til 450 MHz, og den kører med 100% CPU belastning altid uden problemmer.

CPU\'erne er forresten ikke optimeret til en bestemt frekvens. de bliver lavet i bestemt grupper og testet, ofhængig af denne test bliver de så solgt som en bestemt frekvens.

en 800 MHZ og en 900 MHz kan f.eks. godt være 100% identisk. men den på 800 MHz kører måske ikke godt nok på 900 MHz uden man giver den lidt mere forsynings spænding.

Men levetiden bliver nedsat det er klart.

men at overclocke fra 400-448 kan man ikke engang mærke, det er jo kun ca 10%
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. februar 2001 - 11:27 #7
Well... jeg er naiv. Jeg stoler blindt på producenten. Og jeg er glad for garantier. Derfor \"piller\" jeg ikke :-)

NanoQ
Avatar billede disky Nybegynder
08. februar 2001 - 11:33 #8
jeg kan også godt lide garantier, men man kan IKKE se at en CPU har været overclocket :)))
Avatar billede seider Nybegynder
08. februar 2001 - 12:04 #9
Hmm jeg mener nu at AMD\'s nye skal lodes for at man kan overclocke dem, så de nye kan man se det på.

Du har sikkert smækket bus hastigheden for højt op, det burde ikke have betydning for din HD, men prøv at bruge autodetect i biosen, ellers er der kun muligheden at du ikke kan forsyne strøm nok til bundkortet fra din strømforsyning / at CPU\'en æder alt det strøm der kommer til bundkortet.

Prøv at mærke på de røde ledninger til bundkortet, hvis en af dem bliver varm, har du et stort problem.

/* Seider */

Avatar billede hansolo Nybegynder
08. februar 2001 - 12:15 #10
Biosen finner hd nå, får bare ikke formatert hardisken. Når jeg starter opp maskinen, så kommer først memory testen, etterpå skal den detecte primary master osv..., da kommer det opp en masse rare tegn istedet for f.ek creative bla bla ...kommer #\"¤%#¤&¤&/(=)(/&%¤#!\"\"¤, så når den maskinen skal starte windows, stopper alt opp. Satt i oppstarts disk, og fjernet alle dos partisjoner med fdisk, når jeg prøver å opprette en ny, får jeg feil melding: ikke nok plass til å opprette en dos partisjon. Når jeg prøver format c:\\, får jeg feil mld inncorrect msdos version
Avatar billede seider Nybegynder
08. februar 2001 - 12:29 #11
Ok du skal lige prøve at skrive fdisk /mbr og så slette alle dine partitioner, for derefter at reboote og oprette dem igen med fdisk

/* seider */
Avatar billede hansolo Nybegynder
08. februar 2001 - 12:57 #12
søren fdisk ville ikke opprette ny partisjon!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. februar 2001 - 15:33 #13
NanoQ, din alkoholglade isbamse! Trænger du ikke selv til at blive overclocket så du kan komme op i omdrejninger? ..du er jo snart rigtig gammel.. *avavav* - apropos \"overclocking\" - du kan generelt sige vi gør det for at få mest muligt ud af færrest mulige investeringer.. men den synes du nok ikke holder, når garantien ryger og vi risikerer det futter af :)

Well. Phat chance. Take a risk.

Xtom` =)
Avatar billede stussy Nybegynder
17. februar 2001 - 09:21 #14
NanoQ>>>
Hvorfor overclocke?

hmm
In my case

Celeron366 oc\'et  550MHz (5.5x100/2.2V) Alpha
Celeron466 oc\'et  620MHz (7x88/2.2V) Alpha
PIII  E700 oc\'et 1050MHz (7x150/1.95V) VapoChill
PIII  E850 oc\'et 1160MHz (8.5x137/2.05V) VapoChill

Stussy =P~
Avatar billede madse Nybegynder
21. februar 2001 - 20:30 #15
Hvordan har du sat volten op på en p-III? eller er det står den på det normalt?
Avatar billede clawhammer Nybegynder
02. april 2003 - 21:47 #16
ta BIOS batteriet ud, og sæt dert i igen efter 10 min, så skulle det virke