Avatar billede nickyc Nybegynder
06. april 2004 - 12:29 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

PHP Parse error: parse error, unexpected $end in?

Får følgende fejlmeddelse:

PHP Parse error: parse error, unexpected $end in d:\webs\framemakers\www\zidore\gem_validerbruger.php on line 62

men har ikke en linie 62 i koden??

Koden:

<?
if (isset($_GET['brugernavn'])) {
  session_start(); // Lad os begynde!
  $_SESSION['brugernavn'] = $_GET['brugernavn']; // Gem
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form name="form1" method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
  <table width="300" border="0" cellpadding="0" cellspacing="10">
    <tr>
      <td>Brugernavn</td>
      <td><input name="brugernavn" type="text" id="brugernavn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Kodeord</td>
      <td><input name="kodeord" type="text" id="kodeord"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="Send"></td>
    </tr>
  </table>

  <?

  require("config.php");
  $brugernavn = $_REQUEST['brugernavn'];
  $kodeord = $_REQUEST['kodeord'];

  if (isset($_GET['brugernavn'])) {

  $hente = mysql_query("SELECT brugernavn, kodeord FROM bruger WHERE (brugernavn='$brugernavn') AND (kodeord='$kodeord')") or die(mysql_error());
        while ($row = mysql_fetch_array($hente)) {

            if($hente){
header("location: gem_tegning.php");

            } else {
echo "Der er desværre allerede oprettet en bruger med dette navn! Prøv venligst igen!";

?>
  <br>
  Tjek om brugeren + kodeord findes i tabellen &quot;bruger&quot;<br>
  <br>
  Hvis brugeren er &quot;valid&quot; sendes brugerId med til <a href="opret_bruger.htm">gem_tegning.htm</a> og gemmes sammen med tegningens oplysninger
  <br>
  Hvis brugeren IKKE er &quot;valid&quot;, udskriv: &quot;brugerValid=false&quot;
</form>
</body>
LINIE 61</html>
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 12:35 #1
erstate while-delen med
        while ($row = mysql_fetch_array($hente)) {
            if($hente){
              header("location: gem_tegning.php"); exit;
            } else {
              echo "Der er desværre allerede oprettet en bruger med dette navn! Prøv venligst igen!";
            }
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 12:37 #2
Så vil du få en anden fejl om at du ikke kan sende headers efter du har sendt output.

Header()-kaldet skal ske før output, så du skal overveje at restrukturere koden en smule, så header() kommer før html'en.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. april 2004 - 12:40 #3
brug echo "<script>location.href='gem_tegning.php'; istedet for header("location: gem_tegning.php"); exit;

Du må ikke sende en header efter f.eks. html-kode... alternativet er at flytte php-koden op som det øverste i scriptet
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. april 2004 - 12:41 #4
echo "<script>location.href='gem_tegning.php';</script>"; sgu ;-)
Avatar billede nickyc Nybegynder
06. april 2004 - 12:41 #5
Ok, men hvaså med denne kode... Får samme fejl bare på linie 42 og der er ikke nogen while del i! Koden:

<?
require("config.php");
$brugernavn = $_REQUEST['brugernavn'];
$kodeord = $_REQUEST['kodeord'];

if ($brugernavn && $kodeord) {

mysql_select_db("malebog",$db);

mysql_query("INSERT INTO bruger (brugerNavn, kodeord) VALUES ('$brugerNavn', '$kodeord',)") or die(mysql_error());;

?>
  <br>

</body>
LINIE 41</html>
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. april 2004 - 12:42 #6
fjern evt , efter '$kodeord' og det sidste ; i query-linien
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 12:42 #7
Eller bedre, flyt whilelykken op før htmlen.

Det er, for mig, lidt mystisk at du overhovedet har en while. Men det er en anden sag :)
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. april 2004 - 12:43 #8
Hov... husker du at afslutte alle dine { ?
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. april 2004 - 12:46 #9
.. du har en } else { som du ikke afslutter? :-S
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 12:49 #10
Du mener } ..

Det gjorde han ikke ved while() og if() som var det oprindelig spørgsmål. Brug en editor der kan hoppe fra { til matchende }.
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
06. april 2004 - 13:10 #11
<?
if (isset($_GET['brugernavn'])) {
  session_start(); // Lad os begynde!
  $_SESSION['brugernavn'] = $_GET['brugernavn']; // Gem
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN""http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>

<form name="form1" method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
  <table width="300" border="0" cellpadding="0" cellspacing="10">
    <tr>
      <td>Brugernavn</td>
      <td><input name="brugernavn" type="text" id="brugernavn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Kodeord</td>
      <td><input name="kodeord" type="text" id="kodeord"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="Send"></td>
    </tr>
  </table>
  <?

  require("config.php");
  $brugernavn = $_REQUEST['brugernavn'];
  $kodeord = $_REQUEST['kodeord'];

  if (isset($_GET['brugernavn'])) {

  $hente = mysql_query("SELECT brugernavn, kodeord FROM bruger WHERE (brugernavn='$brugernavn') AND (kodeord='$kodeord')") or die(mysql_error());
        while ($row = mysql_fetch_array($hente)) {

            if($hente){
header("location: gem_tegning.php");

            } else {
echo "Der er desværre allerede oprettet en bruger med dette navn! Prøv venligst igen!";}
}
?>

  <br>
  Tjek om brugeren + kodeord findes i tabellen &quot;bruger&quot;<br>
  <br>
  Hvis brugeren er &quot;valid&quot; sendes brugerId med til <a href="opret_bruger.htm">gem_tegning.htm</a> og gemmes sammen med tegningens oplysninger
  <br>
  Hvis brugeren IKKE er &quot;valid&quot;, udskriv: &quot;brugerValid=false&quot;
</form>

</body>
</html>

- nu får jeg ihvertfald ikke en parse error mere :)

Jeg lukkede bare din

if (isset($_GET['brugernavn'])) {

while ($row = mysql_fetch_array($hente)) {

else {

:)
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 13:14 #12
.. nu er den fejl rettet og han har en ny. Og det ser ud til at det er samme problem med at han ikke få lukket sine blokke.
Avatar billede nickyc Nybegynder
06. april 2004 - 13:15 #13
Ok, thx for det :) - lige det sidste!

Får denne fejlmeddelse nu på alle de filer der connecter til databasen!

PHP Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'malebog_u@80.198.127.54' (Using password: YES) in d:\webs\framemakers\www\zidore\config.php on line 8 PHP Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in d:\webs\framemakers\www\zidore\config.php on line 8

Hvordan kan dette være når jeg har defineret rigtig brugernavn, password, database og hele skidtet i min config.php

Skal jeg have fat i dem jeg er hosted ved?
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. april 2004 - 13:18 #14
.. og du har lov til connect'e fra 80.198.127.54? (Det tvivler jeg på)
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
06. april 2004 - 13:21 #15
Nickyc hvem har du købt dit domæne ved?
Avatar billede nickyc Nybegynder
06. april 2004 - 13:22 #16
serveren jeg connecter til er heller ik den... det er benno.tuba.dk

min config.php :

$server = 'benno.tuba.dk'; //Serveren//Host
$username = 'blabla'; //Brugernavn // Det man får tildelt af ens udbyder
$password = 'blabla'; //Password // Det man får tildelt af ens udbyder
$database = 'malebog'; //Database navnet
$db = mysql_connect($server, $username, $password) or die(mysql_error("Cannot connect to database"));
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
06. april 2004 - 13:23 #17
Tror ikke din host er benno.tuba.dk

Hvem er din udbyder?

Det er tit de har noget andet. Fx så har cliche mysql01.cliche.dk, concor har localhost osv. Det er meget forskelligt
Avatar billede nickyc Nybegynder
07. april 2004 - 13:31 #18
dg
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. april 2004 - 14:48 #19
Forklar mig lige engang, hvorfor du ikke betragter det oprindelig spørgsmål som besvaret?
Avatar billede gizmo1234 Nybegynder
08. april 2004 - 18:50 #20
lol, hvad har du gang i nickyc? Dit spørgsmål er blevet besvaret.