Avatar billede minymoo Nybegynder
06. april 2004 - 10:56 Der er 7 kommentarer

Menu i xml

Kan man godt bruge sine div tabeller i et xml ark? og kan man lave en "include" file som man propper ind på alle sine xml sider?

50 point til ham der svare! ej okay så 60!
Avatar billede nute Nybegynder
06. april 2004 - 11:40 #1
"Kan man godt bruge sine div tabeller i et xml ark" ?? hvad mener du med dette ?

"og kan man lave en "include" file som man propper ind på alle sine xml sider" - nope

XML bruges til at beskrive *data* ... ikke præsentation.

/nute
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2004 - 11:54 #2
Well - teknisk set kan du jo godt alt det du skriver. Hvis bare dine "div tabeller" er Valid XHTML kan du f.eks. bruge XInclude til at inkludere dem i alle dine XML dokumenter - MEN: Du skal jo altså transformere dine data på een aller anden måde (f.eks. vha. XSLT) - XML er bare *data* som nute helt og aldeles korrekt nævner - og det er dér du ser ud til evt. at have misforstået noget...

/CS
Avatar billede minymoo Nybegynder
06. april 2004 - 21:04 #3
okay.. men er der nogen stæder man kan lære det? (xslt)?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2004 - 21:43 #4
Yep - hvis du f.eks. henter Microsofts XML Parser <http://msdn.microsoft.com/xml/> (MSXML4) og "MSXML4 SDK", så er der faktisk en temmelig "decent" chum-fil (HTML-Help) med, der udover at være opslagsværk, også har en Developer's Guide til XML, XSLT, XPath, DOM, XMLSchema og SAX2.

/CS
Avatar billede minymoo Nybegynder
06. april 2004 - 21:46 #5
Kan du give mig "download" linket!
Avatar billede nute Nybegynder
06. april 2004 - 21:51 #6
der er nogle ok tutorials på w3shools.com, der giver et rimelig hurtig overblik over bl.a. xml og xsl:

http://www.w3schools.com/

(kig i menuen til venstre ... der er masser)
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2004 - 22:20 #7