Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
06. april 2004 - 09:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

autorun på CD starter en htm-fil i IE

Hejsa

Jeg har nu forgæves forsøgt mig flere gange ud fra de andre spørgsmål som er oprettet omkring autorun fra CD. Så nu håber jeg at en venlig sjæl vil fortælle mig hvordan setup'et skal være på min sidste CD.

Mit problem er at jeg har forsøgt forskellige løsninger:

F.eks.:
[autorun]
open=iexplore.exe Frontpage.htm
icon=cd.ico

eller:

[autorun]
open=Frontpage.htm
icon=cd.ico

eller:

[autorun]
open=d:\Frontpage.htm
icon=cd.ico

Men jeg får altid at vide at jeg ikke har rettighed til dette, eller at filen ikke kan findes ????

Jeg kører windows 2000 Prof. og alle andre typer CD'er har ingen problemer med at starte op automatisk ???

Den fil som skal startes hedder: Frontpage.htm
og den ligger i roden af min drev - f.eks. d:\Frontpage.htm

Kan nogen hjælpe...?

Mvh
vedikkebedre
Avatar billede weaponx Nybegynder
06. april 2004 - 09:54 #1
Det holder bedre at bruge et lille program som loader html dokumentet.

http://www.bykeyword.com/downloads/software-7/download-7434.html
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
06. april 2004 - 10:39 #2
Nu sidder jeg i et rent win2000 Prof miljø(med en rimelig høj sikkerhed i forbindelse med nye applikationer osv.) og ønsker helst ikke at introducerer nye programmer(da det kan tage tid at få godkendt et sådanne produkt).

Så hvis der er en der ude der har en løsning baseret på en autorun-fil vil jeg være glad.

weaponx: Du skal nok få point også for dit hurtige og meget velmenede svar; som sikkert også vil virke fint.

mvh
vedikkebedre
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 10:49 #3
jeg har selv engang lavet en cd med html autorun og det kræver en loaderfil som weaponx er inde på.
jeg kan sende dig filen på mail hvis du ønsker det samt en autorun.inf fil så du kan se eksempel.
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. april 2004 - 10:52 #4
Uden at have prøvet det, så er

[autorun]
open=Frontpage.htm
icon=cd.ico

den mest korrekte.

Du skal aldrig angive en fast sti, da drevbogstavet kan være anderledes.
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. april 2004 - 10:53 #5
Men nu har jeg så læst lidt, og du er ikke den eneste, der har problemet. Det kræver jf. det jeg fik læse, at du har et lille program liggende på roden af CD'en.

http://www.burzurq.com/forum/autorun_html.html
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. april 2004 - 10:54 #6
Avatar billede weaponx Nybegynder
06. april 2004 - 11:04 #7
Jeg har selv lavet en del cd´ere med html filer og hver har jeg måtte krybe til korset og bruge en ekstern loader ;/

Hvis der nogen der har en ren kodestump så man selv kunne kompile en den loader og være sikker på hvilken kode din loader indeholder. Så kan nemlig langt de fleste steder slippe for at skulle have alt muligt gjort politisk og hive det gennem en lang godkendelsesprocedure.
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 11:20 #8
[autorun]
open=go.exe

go.exe åbner default.htm på alt om data's cd-rom (dvd udgave)

en ting som du nok kan gætte ud fra hvad både weaponx, jpvj og mig siger så kommer du nok ikke uden om den loader medmindre du opfinder en eller anden kode selv der kan gøre det samme som loaderen
Avatar billede krohn Praktikant
10. april 2004 - 07:33 #9
Lytter lige med, da jeg skal til det samme
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
13. april 2004 - 07:04 #10
vedikkebedre >> jeg har måske en løsing til dig hvis spm'et er dødt eller lukket