Avatar billede Hans Frederik Novice
05. april 2004 - 23:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Custom intallation af IE 6.0 SP1

Jeg har downloaded IE 6.0 SP1 og vil nu installere det, jeg ved at der er en måde hvorpå man kan få lov at vælge præcis hvilke komponenter man vil installere, jeg ved bare ikke hvordan?

Pointene gives til det svar, som fører til at jeg kan installere IE 6.0 SP1 som jeg vil.
Avatar billede skhg Nybegynder
06. april 2004 - 00:29 #1
Det kan sagtens lade sig gøre under Win9x, for der vil installeren automatisk give dig muligheden for at vælge/fravælge de ting som du vil have installeret.
Det er derimod en lidt anden ting mht. 2000/XP da disse ikke giver muligheden for det. Jeg er ked af at sige det men de point kommer du aldrig af med.
du kan starte en kommando prompt og eksekvere ie6setup med /?
eks.
c:\ie6sp1\ie6setup /?
der popper et lille vindue op som fortæller dig dine muligheder.

/Q = bruges ved unattended install, dvs man ikke skal trykke OK/Næste eller Udfør og den genstarter derfor automatisk
/T:<sti> = eks. /T:ie6unpacked dvs den pakker filerne ud i denne mappe midlertidigt
/C = bruges sammen med /T:<sti> og gør at den ikke starter installationen men kun pakker filerne ud hvor du har specificeret det.
/C: = tjah.. den har jeg ikke lige helt fattet :/

Skulle der være en måde er jeg selv meget interesseret i at vide hvordan.
Avatar billede Hans Frederik Novice
06. april 2004 - 09:21 #2
Jeg er sikker på det kan lade sig gøre.. jeg har gjort det før i 2000, kan bare ikke huske hvordan
Avatar billede Hans Frederik Novice
07. april 2004 - 13:55 #3
nå.. så er det lukketid