Avatar billede zoobear Nybegynder
05. april 2004 - 23:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne min spil-instillation

Hey!

Jeg har lige afinstalleret et spil. Nu vil jeg installere det igen....når jeg prøver dette spørger den mig bare om jeg vil afinstallere igen. Computeren har ikke fattet at spillet er blevet slettet....hvis jeg kigger i den gamle mappe hvor den var installeret er der en mappe der ikke kan slettes fordi den efter sigende "ikke er tom"....hvilket jeg nu synes den er!! HJÆLP!!....viele point!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. april 2004 - 23:22 #1
Åbn en mappe, klik i menuen på Funktioner => Mappeindstillinger => Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

HUSK AT SÆTTE TILBAGE TIL STANDARD IGEN SENERE.

Start derefter op i fejlsikker tilstand (kommer du ved at trykke F8 under opstart) find og slet mappen.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
05. april 2004 - 23:22 #2
Hvordan har du afinstalleret? - har du bare slettet manuelt - eller har du brugt tilføj/fjern programmer?
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 23:24 #3
Jeg tror at dit problem er, at programmet ikke har fjernet sig fra windows registreringsdatabase. Dermed tror den stadig, at spillet er installeret, selvom filerne til spillet er væk. Typisk for dårlige uninstallers.

Du kan selv finde spillet i registreringsdatabasen eller lade et program som "Registry first aid" finde den invalide entry.
Avatar billede zoobear Nybegynder
05. april 2004 - 23:27 #4
Prøver lige...
Avatar billede zoobear Nybegynder
05. april 2004 - 23:33 #5
til victor-1...virkede ikke:(
til skar...tilføj/frem
til weaponx...Er meget dårlig til registreringsdatabasen...Hvor finder jeg "Registry first aid"
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. april 2004 - 23:36 #6
Så er det "weaponx" som har løsningen ;o)
Avatar billede zoobear Nybegynder
05. april 2004 - 23:47 #7
smukt!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. april 2004 - 23:50 #8
Du kan også bruge dette gratis program "Reg Cleaner" som du finder her -
http://www.komputerswiat.pl/include/download/download.asp?sciezka=/Programy/Uzytkowe/REJESTR/Reg_Cleaner
Serveren er enormt langsom, men jeg har selv lige hentet det for at sikre mig det virkede.
Avatar billede weaponx Nybegynder
05. april 2004 - 23:56 #9
Hvis man skulle søge efter det i registrerings databasen manuelt skal man sansynligvis lede således:
klik på start menuen og vælg "kør"
skriv regedit
kig i "HKEY_LOCAL_MACHINE" under "SOFTWARE"
kig efter spilproducentens navn
hvis producenten har lavet andre spil, som du spiller skal du lige udvide den og vælge det korrekte spil. Ellers er det bare at slette hele mappen til enten spillet eller producenten.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. april 2004 - 00:34 #10
Velbekomme - skulle det være en anden gang.
/victor-1
Avatar billede weaponx Nybegynder
06. april 2004 - 00:40 #11
Jeg vil iøvrigt advare lidt mod reg cleaner, da den fjerner uhæmmet entries i registrerings databasen efter nogle faste principper. Jeg har i sjældne tilfælde oplevet spil og programmer som ikke har virket efter jeg har kørt den.

Det findes en del udemærkede registrerings cleaners. Jeg synes det vigtiste er at brugeren har vetoret mht til om en registering skal slettes eller ej. Et godt program giver også forslag til hvad der skal ske med de ting den mener er fejl.